7 784 läst ·
35 svar
8k läst
35 svar
Vilken lutning på avloppsrör ner till sluten tank?
Jag hade problem nåt år då jag hade kraftigt fall, 3m på 15m, problemen försvann då jag gjorde klart luftningen ordentligt upp på taket. När jag hade problem var det luftat med vakuumventil typClaes Sörmland skrev:
https://rorfokus.se/produkt/83140878/
Provisorium Tills jag fixat riktig luftning, då blev det inte rätta skjutsen på varken vattnet eller skiten, men så fort luftningen blev schysst så slutade problemen med stoppen
Låter som att du har problem på utloppssidan för din avloppsstam, att mottagande avloppsledning var helt sluten och ej uteluftsventilerad. Eller att det fanns bakfall längre ned på ledningen som fungerade som ett vattenlås. Då blir det väldigt känsligt med att ha riktig luftning över tak så att luften kan ta sig ut ur rörsystemet när man spolar i toaletten.L Lellemars skrev:Jag hade problem nåt år då jag hade kraftigt fall, 3m på 15m, problemen försvann då jag gjorde klart luftningen ordentligt upp på taket. När jag hade problem var det luftat med vakuumventil typ
[länk]
Provisorium Tills jag fixat riktig luftning, då blev det inte rätta skjutsen på varken vattnet eller skiten, men så fort luftningen blev schysst så slutade problemen med stoppen
Ja när man kommer till större dimensioner så stämmer det. Men inom byggnad är det sällan 800-ledningar. Ytterst sällan man kommer över 200 i byggnad.P Prodigys skrev:
Fascinerande ändå att det är så oproblematiskt. Jag kanske har föreställt mig alldeles för smala rör. Tack!S skalman76 skrev:
Nej, det gjorde du inte. Du får gärna ringa in var du skrev samma sak som mig i ditt inlägg för jag kan faktiskt inte se det trots att jag har väldigt god läsförståelse.BebHbg skrev:
Ditt inlägg:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mitt inlägg:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Edit: jag lägger in en punkt från diskussionsteglerna för forumet om du glömt av dem:
Redigerat:
Klicka här för att svara