Tror jag ska fylla upp några fack i sortimentsväskan med PFSK och TSK. Bara för att de är så 70-tals aktiga.
Spikklammer PFSK
15971.jpg

Som jag skrev i någon annan tråd, så tycker jag inte om att lägga flera kablar i en TKK-klamma. Jag kan erkänna att jag inte provat det själv, men jag har sett andra gjort det.

Patrik_Hed skrev:
Glöm inte bort att posta bilder på slutresultatet också, så lägg ner lite extra mycket tid på att vara noggrann! Vi vill ha något vackert att beskåda! ;)

Lycka till!

//Patrik
Hahaha!! Jajamänsan, det ska jag göra :)

Rikard Ågren skrev:
Vad kör du då med för TKK? Finns det 18-22?
Nja...18-22 har jag aldrig sett men det funkar med 14-20.

Glufsglufs skrev:
Nja...18-22 har jag aldrig sett men det funkar med 14-20.
Tre kablar? Hmm.. Den i mitten ramlar inte ur bara man tittar på den? :x

//Patrik

Känns tveksamt men jag har ju aldrig provat. Tre st EXK kanske ryms?

Äh, JR-klammer är godis. Då kan man även placera ut klammerna när man satt dit kabeln och inte tvärtom som med TKK. Det har ju hänt mer än en gång att man satt alla klammer och sedan när man tryckt dit kabeln har det visat sig att det lik förbaskat blev lite kortare avstånd i ena änden av en böj och då ser det ju för taskigt ut.
Det är ju även en av fördelarna med LETTI, man kan slå i klammerna efter att man lagt dit kabeln och verkligen ser hur böjar osv blir.

Jag gillar egentligen inte TKK, ser det mest som ett illa tvång när man klamrar på betong.

//Patrik

Finns det någon som har testat använda vita LETTI 20 likt TKK 14-20 till två kablar? Slog mig precis att det kanske kan funka bra. LETTI 18, finns det? Det kanske hade funkat bättre till EKRK 3G1.5...

//Patrik

Lett är U-formade och funkar kanon på en rund kabel, två runda kablar gör så att det blir lyft mellan klammer och kabel....ser bedrövligt ut om man inte då försöker lägga kablarna på varandra så dom bygger ut från väggen istället för over/under varandra :)

Kom för övrigt på att det var EKRK jag använde med TKK, inte EKLK....blir kanske lite trångt med EKLK.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.