Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Känns tveksamt men jag har ju aldrig provat. Tre st EXK kanske ryms?
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Äh, JR-klammer är godis. Då kan man även placera ut klammerna när man satt dit kabeln och inte tvärtom som med TKK. Det har ju hänt mer än en gång att man satt alla klammer och sedan när man tryckt dit kabeln har det visat sig att det lik förbaskat blev lite kortare avstånd i ena änden av en böj och då ser det ju för taskigt ut.
Det är ju även en av fördelarna med LETTI, man kan slå i klammerna efter att man lagt dit kabeln och verkligen ser hur böjar osv blir.
Jag gillar egentligen inte TKK, ser det mest som ett illa tvång när man klamrar på betong.
//Patrik
Det är ju även en av fördelarna med LETTI, man kan slå i klammerna efter att man lagt dit kabeln och verkligen ser hur böjar osv blir.
Jag gillar egentligen inte TKK, ser det mest som ett illa tvång när man klamrar på betong.
//Patrik
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Finns det någon som har testat använda vita LETTI 20 likt TKK 14-20 till två kablar? Slog mig precis att det kanske kan funka bra. LETTI 18, finns det? Det kanske hade funkat bättre till EKRK 3G1.5...
//Patrik
//Patrik
Lett är U-formade och funkar kanon på en rund kabel, två runda kablar gör så att det blir lyft mellan klammer och kabel....ser bedrövligt ut om man inte då försöker lägga kablarna på varandra så dom bygger ut från väggen istället för over/under varandra 
Kom för övrigt på att det var EKRK jag använde med TKK, inte EKLK....blir kanske lite trångt med EKLK.
Kom för övrigt på att det var EKRK jag använde med TKK, inte EKLK....blir kanske lite trångt med EKLK.
Klicka här för att svara
