11 384 läst ·
23 svar
11k läst
23 svar
Vilken klammer?
Sida 1 av 2
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
JR310 skulle jag använt. JR10 använder i alla fall jag till EQLQ easy 3G1.5.
//Patrik
//Patrik
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
För övrigt, väldigt bra val av klammer! Vit kabel och rostfria klammer är fett med najs, om jag säger så.
//Patrik
//Patrik
Hmm...varför JR och inte tvåbenta letti?
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Ah...missade den infon....då ställer jag om frågan då och frågar varför inte spika i APK (TKK) i större passande storlek och klämma ihop, blir skitsnyggt sen när en eller två kablar drar iväg åt annat håll och man bara byter storlek på klammern samt om det måste borras så behöver man bara göra ett hål per klammer och klammern är ju vit.Patrik_Hed skrev:
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Återigen, för att det är tre kablar.Glufsglufs skrev:Ah...missade den infon....då ställer jag om frågan då och frågar varför inte spika i APK (TKK) i större passande storlek och klämma ihop, blir skitsnyggt sen när en eller två kablar drar iväg åt annat håll och man bara byter storlek på klammern samt om det måste borras så behöver man bara göra ett hål per klammer och klammern är ju vit.
Jag var emot JR förut och tyckte att de var gammalt skit bara, men efter att blivit ordentligt introducerad till JR på ett bygge så fick jag upp ögonen för dess skönhet.
Bra mycket snyggare än vanliga skruvklammer t.ex.
Edit: Eller går att använda tre kablar i en stor TKK? Aldrig sett eller hört talas om det, men många knep finns ju..
//Patrik
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Jag har aldrig använt den sistnämnda. Jag har fått för mig att det var mer förr som den användes? Är det en korrekt observation, må tro?
//Patrik
//Patrik
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Den där är en riktig styggelse och funkar dessutom inte utomhus
TKK eller två enbenta letti mot varandra upp till två kablar, JR eller list vid fler
TKK eller två enbenta letti mot varandra upp till två kablar, JR eller list vid fler
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Är det två kablar som ska ner i tex en säkerhetsbrytare kan det vara ganska snyggt att köra med två enkla JR men under samma skruv, då får man ungefär rätt avstånd på kablarna där de går in i brytaren
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Vad kör du då med för TKK? Finns det 18-22?
Renoverare
· Gävleborg
· 8 215 inlägg
Glöm inte bort att posta bilder på slutresultatet också, så lägg ner lite extra mycket tid på att vara noggrann! Vi vill ha något vackert att beskåda! 
Lycka till!
//Patrik
Lycka till!
//Patrik
