1 360 läst ·
10 svar
1k läst
10 svar
Vilken kablesort?
Det finns uttag i alla prisklasser, men de billigare är ofta av sämre kvalitet, så jag rekommenderar ändå att du köper ELJO eller motsvarande. Dessa uttag finns till bra pris på elbutik.se!patrikz skrev:
eklk som grävs ner (overkill) måste förläggas i kabelrör, så därför brukar man gräva ner ekkj. eklk är billigare än kulo,men aningen grövre och får användas i badrum osv så ska man dra i alla typer av rum är det bättre att köpa eklk istället för ekrk.
klamra med tkk-klammer så blir det snyggt
märkes uttag o brytare rekommenderas!
klamra med tkk-klammer så blir det snyggt
märkes uttag o brytare rekommenderas!
japp, märkband en decimeter ovanför ekkj'n
ekk kan man tex dra i rör, löst i väggar, i uthus tex där det inte gör något om kabeln "slingrar" sej. utomhus kan en del ekk dras om den har uv-skydd, annars ska den skyddas för solljus.
ja det skiljer några mm mellan ekrk o eklk fast jag tycker inte det har någon betydelse i en källare, om det nu inte är frågan om "bostadsrum", å även i ett sådant så tycker jag inte man störs av eklk'n nämnvärt..
ekk kan man tex dra i rör, löst i väggar, i uthus tex där det inte gör något om kabeln "slingrar" sej. utomhus kan en del ekk dras om den har uv-skydd, annars ska den skyddas för solljus.
ja det skiljer några mm mellan ekrk o eklk fast jag tycker inte det har någon betydelse i en källare, om det nu inte är frågan om "bostadsrum", å även i ett sådant så tycker jag inte man störs av eklk'n nämnvärt..
Klicka här för att svara