Hej!

Någon som är kunnig kring att bygga in el element?
Vilket typ av element bör man köpa? Hade tänkt klicka hem massa oljelelement men läste sen på och insåg att det är helt fel om man vill bygga in dem.
Någon som har erfarenhet?

Tack på förhand!
 
Rickard.
Inget element är bra att bygga in, hela konceptet är ju konvektion och då behövs fri tillgång till luft.

Leta något som passar in eller är diskret nog istället.
 
De enda värmekällor/radiatorer som går att bygga in är de med forcerat luftflöde alltså de med fläkt.

Sen gäller det att tillverkaren tillåter det också.

T.ex. sockelradiator
https://www.aeservice.se/lista.php?kid=438-512
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.