7 104 läst ·
56 svar
7k läst
56 svar
Vilken kabel är vad
Nja, riktigt så är det ju faktiskt inte. Om vi verkligen ska hårddra det.U Uffe A skrev:Du har helt fel
Det första primära är, har alltid varit och kommer alltid att vara att det är säkert.
Det andra primära är att det fungerar, och det tredje primära är att det är estetiskt
Det är ju tur att du inte är verksam inom yrket för hade du varit en av mina elever, eller anställd hos mig (har inga anställda i min firma för upplysnings skull eftersom jag inte har något behov av det)
Då hade du fått en spark i röven och åkt ut fortare än en höna skiter
Så man kan ställa sig frågan vem som är trollet![]()
För el är ju farligt, punkt.
Sen att man kan nyttja det på olika kontrollerade sätt, abolut. Men farligt är det ju, det är därför det behövs säkerhet kring det. Skulle säkerhet vara det som var primärt så hade vi valt att inte dra in elen alls i huset.
Så anledningen till att vi valt att nyttja detta farliga "fenome" är ju för att vi primärt ville ha ljus. Sekundärt blir ju då säkerheten.
Att jag inte är verksam i yrket vet du ju inte något om?
Skulle du komma med din inställning att den som inte tycker som dig eller att du inte vill vara villig att lära dom som inte kan skulle du få sparken lika fort på min firma (och jag har anställda så vet att man måste ta tillvara på sina anställda).
Jag drog slutsatsen att du inte är verksam inom el pga ditt inlägg att säkerheten inte kommer förstT TechChad skrev:Nja, riktigt så är det ju faktiskt inte. Om vi verkligen ska hårddra det.
För el är ju farligt, punkt.
Sen att man kan nyttja det på olika kontrollerade sätt, abolut. Men farligt är det ju, det är därför det behövs säkerhet kring det. Skulle säkerhet vara det som var primärt så hade vi valt att inte dra in elen alls i huset.
Så anledningen till att vi valt att nyttja detta farliga "fenome" är ju för att vi primärt ville ha ljus. Sekundärt blir ju då säkerheten.
Att jag inte är verksam i yrket vet du ju inte något om?
Skulle du komma med din inställning att den som inte tycker som dig eller att du inte vill vara villig att lära dom som inte kan skulle du få sparken lika fort på min firma (och jag har anställda så vet att man måste ta tillvara på sina anställda).
Du får rätta mig om jag har fel i mitt antagande
Jag skulle aldrig slänga ut någon bara för att de inte har samma åsikter som mig, så länge det inte gäller säkerheten.
Och du har rätt till en viss del när du skriver att el är farligt, men det är bara farligt om man inte följer de regler som finns vad gäller säkerhet.
Skulle det nu vara så att du har en elfirma så hade du inte fått nöjet att sparka mig.
Jag hade sagt upp mig så fort jag fått reda på din inställning
Ang att lära de som inte kan är det ju mitt jobb
Ser jag att det är en person som inte vill lära sig så är det enligt mig inte lönt att fortsätta med de försöken.
Som tur är så är de flesta mottagliga för konstruktiv kritik
Så det finns trots allt ett hopp för mänskligheten
Även om det ser mörkt ut ibland
Ser jag att det är en person som inte vill lära sig så är det enligt mig inte lönt att fortsätta med de försöken.
Även om det ser mörkt ut ibland
Ta av dig solglasögonen så ska du se att det ljusnar..U Uffe A skrev:Ang att lära de som inte kan är det ju mitt jobb
Även om det ser mörkt ut ibland![]()
Nej nu blir det ju en diskussion mellan oss. Som kanske mer handlar om vad vi tycker som inte har med något som kan ge övriga forummedlemmar något av värde. Sen om vi båda trollar eller ej lär vi ju inte få veta. Så ska vi föra denna diskussion så är det bättre vi gör det en fredagskväll i en annan tråd 

Det har jag inget emotT TechChad skrev:Nej nu blir det ju en diskussion mellan oss. Som kanske mer handlar om vad vi tycker som inte har med något som kan ge övriga forummedlemmar något av värde. Sen om vi båda trollar eller ej lär vi ju inte få veta. Så ska vi föra denna diskussion så är det bättre vi gör det en fredagskväll i en annan tråd![]()
Hade det inte varit Corona regler så hade jag gärna fört den över ett par pilsner
Det var den jag menade
Har faktiskt för mig att Ebba grön var upphov till den redan på 80-talet
Nu är jag inget pop eller punksnöre så jag kan ju ha fel
Men även detta är ju OT
Vet inte om det finns en musiktråd på BH där detta kan diskuteras
Har faktiskt för mig att Ebba grön var upphov till den redan på 80-talet
Nu är jag inget pop eller punksnöre så jag kan ju ha fel
Men även detta är ju OT
Vet inte om det finns en musiktråd på BH där detta kan diskuteras
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden