Har ett stenhus byggt 1960 med dubbel papp på taket.
Innertaket är en väv ovanför en masonitskiva och ovanför den några vanliga plank.

Nu är frågan vad jag kan förvänta mig för isolering, problemet är att jag inte kommer åt "vinden" från något annat håll än från rummen

Vill helst inte att det rasar ner massa skit som stökar ner givetvis... :'(
 
60-talet.. !

Skulle tro att det är kutterspån.. Torv var ju också vanligt förr men tror det var tidigare, har hört att Kol användes också men tror det också var tidigare... Tror iallafall inte att miniralull ännu hade kommit då... eller att det var så vanligt..

Finns säkert nån annan som kan ge ett rakt svar på det..

har du ingen ventelation på vinden? kan du inte se genom ventelationen ?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.