Byggahus.se

Vilken grill har ni?

1. S
    Medlem Nivå 1
    Ska köpa ny grill och kommer gå från kol till gasolgrill.
    Vilka har ni och kan rekommendera?

2. slaskman
    Medlem Nivå 8
    Webers grillar var bättre förr. Begagnade genesis blir du inte besviken på.Har själv 4 st ( många hus ). En köpt ny, resten beggade, och de grillar lika bra till en 1/10 av nypriset.

3. S
    Medlem Nivå 1
    Ja det är det som man känner. Finns hur många som helst som är under prisklassen Weber och Landmann.
    Men vågar man testa ngt som man inte känner till sedan tidigare.

4. Peter2400
    Medlem · Nivå 20
  5. F
    Medlem · Nivå 13
    En Landmann är ju rena skämtet jämfört med en riktig Genesis.

6. C
    Medlem · Nivå 16
    Vi har en Weber Master-touch GBS, men vis av erfarenhet skulle jag köpt Original-modellen (den med askpotta) istället. Det delade gallret skapar mer irritation än nytta enligt min åsikt.

7. mexitegel
    Allvetare · Nivå 23
    Vi har en Weber Q3200, går in på tredje säsongen nu om jag räknar rätt. Hade en Landmann innan som funkade men Webern ger ett bättre grillresultat och är mycket lättare att hålla ren, dock tycker jag plastunderredet är lite rangligt och drar ner helhetsintrycket. Vi är fyra i familjen och Q3200 funkar om man har några gäster men sen börjar det bli komplicerad logistik kring grillen. Nästa gång får det nog bli lite större grillyta, men det lär nog dröja länge innan Q3200 är uttjänt.

Har kvar landmannnen som reservgrill och som lite varmhållning när det är stora sällskap.

• Laddar…
  8. KnockOnWood
    Husägare · Nivå 25
    En sån här har jag. Perfekt för två grillade dubbel-räkmackor:

• Laddar…
  9. Scouten
    Byggveteran · Nivå 7
    Vi har en landmann triton, den är från 2015 och är ganska snart slut, har bytt diverse delar, men hela grillen börjar rosta, trots att den alltid står inne på vintern och med överdrag på sommaren.

Nästa blir snäppet dyrare.

10. Kretikos
    Självbyggare · Nivå 11
    Vi hade en weber spirit 210 i sex år innan den rasade. Ute och använd året om. Nu en Spirit 310 som är inne på tredje året. Även den ute året om. Inga tecken på rost eller annat mög. Byter kanske galler till denna eller nästa sommar. Köp två gasolflaskor så du inte står utan när gästerna väntar på maten.

11. S
    Medlem Nivå 1
    Mmm jag hade en landmann kolgrill tidigare, hade den i 5 år men den började se rejält risig ut efter år 1. Då fick jag även byta ut botten på den för att den rostade. Kanske är Weber det enda alternativet.

12. J
    Medlem · Nivå 9
    Jag har en Weber nu, innan ett par grillar fr bl.a Netonet som rostade sönder på ett par tre år.
    Webern har inga tendenser till detta.

13. platon1980
    Medlem · Nivå 7
    Inte gasol, men slår ändå ett slag för Weber, efter att ha gått igenom sju andra grillar innan, har vi nu en Performer och en Smokey Joe, helt överlägsna.

14. Johan Gunverth
    Självbyggare · Nivå 16
    Weber Q220 (högre lock än Q200) som står ute och används året om sedan 10 år. Det enda jag kan klaga på är att den är på gränsen för ”klen” ibland, men det fixade jag med lite trim på gasen. Q200 har inte det problemet.

15. imported_Benno
    Medlem · Nivå 8
    Se till att webern har rostfritt galler och inte kromplätetrat så håller den längre. Det senare rostar efter att garantin gått ut .

• Laddar…