5 961 läst ·
50 svar
6k läst
50 svar
Vilken av dessa 230 mm vinkelslipar ska jag välja?
Men slutligen: Ska jag inte ha kickback controll eller som Makita kallar det, slirkoppling, så finns två prisvärda alternativ: Bosch 22-230 J och Makita GA9050R. Båda ligger på ca 1300 hos Amazon. Vill jag ha slirkoppling/kickback control så ligger Makita GA9081 bäst till på drygt 2100 kr hos ComputerSalg.
Alternativt Hikoki G23SWU2 för 1300 hos ComputerSalg
Alternativt Hikoki G23SWU2 för 1300 hos ComputerSalg
Redigerat:
En diamantklinga hugger ytterst sällan då man i regel bara kapar i småsten eller murblock som ligger stadigt. En kapskiva för metall flisar sönder sig om det hugger. Så med normalstarka nypor så flyger den sällan ut ur händerna och gör den det så hoppar den fram 1 meter så ingen fara liksom.kmartinb skrev:
Tycker inte det ska vara en deal breaker över huvudtaget, utan så mycket effekt till så små pengar som möjligt från ett känt märke är prio enligt mig.
Har bra erfarenhet av hitachi/hikoki, dom håller ihop och har bra knapp på sin stora 230mm maskin. Har misshandlat såna i många år utan att dom kastat in handuken. En sån där fräsig bosch med vridbart handtag och kickback höll inte ens 3 år. Medans äldsta hitachin var mer än 10 år gammal.
Ok, Denna kan också vara ett alternativ då: Hikoki G23SWU2L Lutte skrev:En diamantklinga hugger ytterst sällan då man i regel bara kapar i småsten eller murblock som ligger stadigt. En kapskiva för metall flisar sönder sig om det hugger. Så med normalstarka nypor så flyger den sällan ut ur händerna och gör den det så hoppar den fram 1 meter så ingen fara liksom.
Tycker inte det ska vara en deal breaker över huvudtaget, utan så mycket effekt till så små pengar som möjligt från ett känt märke är prio enligt mig.
Har bra erfarenhet av hitachi/hikoki, dom håller ihop och har bra knapp på sin stora 230mm maskin. Har misshandlat såna i många år utan att dom kastat in handuken. En sån där fräsig bosch med vridbart handtag och kickback höll inte ens 3 år. Medans äldsta hitachin var mer än 10 år gammal.
Klicka här för att svara