4 749 läst ·
50 svar
5k läst
50 svar
Vilken av dessa 230 mm vinkelslipar ska jag välja?
Jag har en 230mm Fein för mitt ofta ganska avancerade hemmafixande. Till skillnad från proffsen har jag varken skärbrännare eller bandsåg och då sliter allt kapande hårt på stora vinkelslipmaskinen. Min gamla Metabo tog totalt slut på bara 10 år.
Efter 7 eller 8 års användning tycker jag att min Fein verkar vara ganska bra.
För stenkapning med diamantskiva har jag en halvskraltig blå Bosch som jag köpte billigt begagnad. Stendammet sliter hårt på maskiner så jag vill inte förstöra någonting dyrt.
Av 125mm vinkelslipmaskiner så tycker jag att blå Bosch verkar vara bäst i förhållande till priset. Visst finns det bättre men de är också dyrare och brinner förr eller senare likväl.
Milwaukee håller inte alls vad de lovar.
Batterimaskiner är inte välkomna här. Jag har begränsat med tid och vill arbeta effektivt.
Efter 7 eller 8 års användning tycker jag att min Fein verkar vara ganska bra.
För stenkapning med diamantskiva har jag en halvskraltig blå Bosch som jag köpte billigt begagnad. Stendammet sliter hårt på maskiner så jag vill inte förstöra någonting dyrt.
Av 125mm vinkelslipmaskiner så tycker jag att blå Bosch verkar vara bäst i förhållande till priset. Visst finns det bättre men de är också dyrare och brinner förr eller senare likväl.
Milwaukee håller inte alls vad de lovar.
Batterimaskiner är inte välkomna här. Jag har begränsat med tid och vill arbeta effektivt.
Låna ut den (eller ge bort den) till TS och så får vi förhoppningsvis veta om den kan "dödas" nu.G gunric skrev:
I och för sig men maskinerna i fråga har långt ifrån de funktioner som jag efterfrågar och som alla som jag frågar om i tråden har.P Prodigys skrev:
Denna kanske:
https://www.elwotools.se/maskiner-v...609&gbraid=0AAAAAqccifsFdUbKnnSvc70ISiMWQ2TOg
Enligt prisjakt så är Amazon billigast.
https://www.elwotools.se/maskiner-v...609&gbraid=0AAAAAqccifsFdUbKnnSvc70ISiMWQ2TOg
Enligt prisjakt så är Amazon billigast.
Redigerat:
Varför vill du ha kickback skydd? Ytterligare en sak som kan krångla. Har varit med om bosch maskiner som inte pallar med lite tryck på skivan efter några år för att den löser ut.kmartinb skrev: