Vilken av dessa 230 mm vinkelslipar ska jag välja?

• Makita GA9020RF

1 Röster 8,3%
  • Dewalt DWE4579

0 Röster 0,0%
  • Bosch Professional vinkelslip GWS 22-230 P

7 Röster 58,3%
  • Hitachi G23ST

3 Röster 25,0%
  • Flex FLE00384

1 Röster 8,3%
  • EINHELL TE-AG 230

0 Röster 0,0%
  • Antal röster
    12
  • Omröstningen stängd .
Är det två maskiner i paketet. Jag kanske är trött men jag tycker det är otydligt beskrivet.

• Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Är det två maskiner i paketet. Jag kanske är trött men jag tycker det är otydligt beskrivet.
Japp en 230 och en 125mm

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Jag har en 230mm Fein för mitt ofta ganska avancerade hemmafixande. Till skillnad från proffsen har jag varken skärbrännare eller bandsåg och då sliter allt kapande hårt på stora vinkelslipmaskinen. Min gamla Metabo tog totalt slut på bara 10 år.
Efter 7 eller 8 års användning tycker jag att min Fein verkar vara ganska bra.

För stenkapning med diamantskiva har jag en halvskraltig blå Bosch som jag köpte billigt begagnad. Stendammet sliter hårt på maskiner så jag vill inte förstöra någonting dyrt.

Av 125mm vinkelslipmaskiner så tycker jag att blå Bosch verkar vara bäst i förhållande till priset. Visst finns det bättre men de är också dyrare och brinner förr eller senare likväl.
Milwaukee håller inte alls vad de lovar.

Batterimaskiner är inte välkomna här. Jag har begränsat med tid och vill arbeta effektivt.

• Gilla
kmartinb
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
Japp en 230 och en 125mm
Sen får man inte glömma att det ingår 2 diamantklingor också, bara dom är nästan värda halva priset.
Köpte det kittet för säkert 6 år sen, för samma pris också vill jag minnas.

• Gilla
kmartinb
  • Laddar…
G gunric skrev:
När vi skulle kapa en massa betongplattor och mursten för 15 år sedan blev det en Meec eftetsom jag tänkte att den skulle damma igen helt och förpassas till de sälla jaktmarkerna efter arbetet. Stor, tung och högljudd funkar den tyvärr fortfarande.
Låna ut den (eller ge bort den) till TS och så får vi förhoppningsvis veta om den kan "dödas" nu.

• Haha
  • Älska
gunric och 1 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Sen får man inte glömma att det ingår 2 diamantklingor också, bara dom är nästan värda halva priset.
Köpte det kittet för säkert 6 år sen, för samma pris också vill jag minnas.
I och för sig men maskinerna i fråga har långt ifrån de funktioner som jag efterfrågar och som alla som jag frågar om i tråden har.

Men om jag specificerar frågan lite då; Vilken är den billigaste 230 mm-maskinen ni vet om med kickback-controll?

Petesson
Köp Makita eller Bosch så blir du inte besviken.

• Gilla
kmartinb
  • Laddar…
Jo men på vilka, inte svindyra, modeller från dessa tillverkare finns kickback controll? Bosch t.ex verkar bara ha det på sina dyraste modeller.

kmartinb kmartinb skrev:
Men om jag specificerar frågan lite då; Vilken är den billigaste 230 mm-maskinen ni vet om med kickback-controll?
Varför vill du ha kickback skydd? Ytterligare en sak som kan krångla. Har varit med om bosch maskiner som inte pallar med lite tryck på skivan efter några år för att den löser ut.

L Lutte skrev:
Varför vill du ha kickback skydd? Ytterligare en sak som kan krångla. Har varit med om bosch maskiner som inte pallar med lite tryck på skivan efter några år för att den löser ut.
För att den inte ska hoppa ur handen på mig om skivan fastnar.

Petesson Petesson skrev:
Denna kanske:

[länk]

Enligt prisjakt så är Amazon billigast.
Jag har kollat på denna i modellen 22-230 J. Men varken 230J eller 230P har kickback control.

L Lutte skrev:
Det låter å andra sidan inte så bra…

Petesson
kmartinb kmartinb skrev:
Jag har kollat på denna i modellen 22-230 J. Men varken 230J eller 230P har kickback control.
Ok då får du gå upp i pris om du känner att du behöver det!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.