61 246 läst ·
71 svar
61k läst
71 svar
Vilka slipmaskiner till trappa?
Jo, både 125 och 150 har sidmonterad motor. Dock så har nog 125 bara ett sidmonterat "handtag" (dvs motorkroppen). De har dessutom (åtminstone 150:an) ytterliggare ett sidmonterat och avtagbart handtag.
Hittade Makitan billigt men de skickar ju inte utanför UK, ;(
http://www.toolchestdirect.com/sand...-p-398.html?osCsid=umoda1d40uve7iup0kn6r6uag4
http://www.toolchestdirect.com/sand...-p-398.html?osCsid=umoda1d40uve7iup0kn6r6uag4
Kanske inte VM, men väl DM i trådlyft.
Finns det bara Rotex 125, som är 125mm?
Bosch, Makita och Dewalt inte har det, något annat proffsmärke?
Ska slipa vägar, köksytor och lite dörrar. Vill gärna ha "Turbo" funktionen, men det känns som 150mm är overkill.
//erik
Finns det bara Rotex 125, som är 125mm?
Bosch, Makita och Dewalt inte har det, något annat proffsmärke?
Ska slipa vägar, köksytor och lite dörrar. Vill gärna ha "Turbo" funktionen, men det känns som 150mm är overkill.
//erik
Har faktiskt aldrig provat Festool själv. Vågar inte. Vill inte vilja ha som min renoveringsbudget ser ut. Men idag står en hantverkare och slipar en trappa på mitt jobb med en RQ-150 och Festool-dammsugare och jag måste säga att jag är grymt imponerad. Låg ljudnivå (sugaren låter i princip mer än slipen) och slipdamm, var då?!
Fast min enda trappa där hemma rättfärdigar liksom inte att köpa grejor till det priset...
Fast min enda trappa där hemma rättfärdigar liksom inte att köpa grejor till det priset...
Farzan skrev:Har faktiskt aldrig provat Festool själv. Vågar inte. Vill inte vilja ha som min renoveringsbudget ser ut. Men idag står en hantverkare och slipar en trappa på mitt jobb med en RQ-150 och Festool-dammsugare och jag måste säga att jag är grymt imponerad. Låg ljudnivå (sugaren låter i princip mer än slipen) och slipdamm, var då?!
Hmm, kolla om han missat att slå på maskinen
/A
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden