6 593 läst ·
67 svar
7k läst
67 svar
Vilka bevis duger i domstolen?
Men hallå, om kakelplattorna missfärgas av vatten och går sönder när en van plattsättare ska knäcka dom så är den delen mer en reklamation gentemot kakelleverantören och inte plattsättaren.
Bakfallet är däremot en annan sak som du av någon anledning inte lyfter fram.
Bakfallet är däremot en annan sak som du av någon anledning inte lyfter fram.
När det gäller kaklet, är frågan om det inte är ett kakel som inte är avsett för badrum? Kakel är inte vattentätt, utan det är mer regel en undantag att det är fukt bakom kaklet. Att det förändrar färg när det blir fuktigt låter som ett fel på kaklet inte på uppsättningen. I sådana fall så kan du inte klandra hantverkaren. Ta reda på det först. För är det ett fel på kaklet så bör du ta bort den biten i rättegången då det inte är hantverkarens fel.
Jag skrev bara det som sa till mig tekniker och för mig var det ganska troligt.
Kakelplattor tål inte vatten.
Klikers som de köpte på Svenska Kakel och är av en annan tillverkare tål inte vatten.
Är det inte lite märkvärdigt?
Men på golvet finns det inget bom.
Klinkers på golvet ändrar inte färg och klinkers lagda i en burk med vatten ändrar färg.
Det är också märkvärdigt att de missfärgade på väggen har oftast bom. Och fast det är samma bränning så vissa kakelplattor blir missfärgade och vissa inte. Det ser ganska ruttig ut.
Det är hantverkaren som köpte plattor så all reklamation de borde sköta, inte jag. Om det skulle vara plattornas fel. De kakelplattor hade de på utställning för badrum i CC Höganäs så man kan utgå att de är avsedda för badrum.
Pris som jag skrev är per kvm.
Kakelplattor tål inte vatten.
Klikers som de köpte på Svenska Kakel och är av en annan tillverkare tål inte vatten.
Är det inte lite märkvärdigt?
Men på golvet finns det inget bom.
Klinkers på golvet ändrar inte färg och klinkers lagda i en burk med vatten ändrar färg.
Det är också märkvärdigt att de missfärgade på väggen har oftast bom. Och fast det är samma bränning så vissa kakelplattor blir missfärgade och vissa inte. Det ser ganska ruttig ut.
Det är hantverkaren som köpte plattor så all reklamation de borde sköta, inte jag. Om det skulle vara plattornas fel. De kakelplattor hade de på utställning för badrum i CC Höganäs så man kan utgå att de är avsedda för badrum.
Pris som jag skrev är per kvm.
Redigerat:
De är i katalogen på sid. 41.
Caliope Laranja heter de. Stora plattor.
http://www.cchoganas.se/inspirationskatalog
Caliope Laranja heter de. Stora plattor.
http://www.cchoganas.se/inspirationskatalog
Va?! Lagarna ligger till storl del på din sida som konsument, du är på inga sätt rättslös. Men det betyder inte att man som konsument har rätt i allt. Även motparten måste få sin sida hörd och bedömd. Annars vore ju han/hon rättslös!thomasx skrev:
Det är så dyrt att få rätt, att man som konsument i praktiken är rättslös i dylika fall.-MH- skrev:
Det är lätt att anse sig ha rätt, ja. Gäller båda sidorna, och turligt nog har vi fortfarande en rättsprocess som avgör utifrån lagar vem som skall få rätt. Konsumenter har i en sådan process en stor fördel.
...men inträdesbiljetten till den matchen kostar tid o pengar vilket gör att många konsumenter drar sig för att spela med....-MH- skrev: