9 506 läst ·
86 svar
10k läst
86 svar
Victorinox och schweizisk armeknivar använder ni sånt?
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Deras minsta med nagelfil och sax är praktisk. Kan pilla ut stickor i fingrar också. Tandpetaren använder jag inte. De större är bara klumpiga men duger inte att klyva ved med.
Riktigt nice! Blir extra glad av att du har en Nitecore där 👌S Smoothie skrev:Jag blev inspirerad och valde att lägga till min (45 år?) gamla Victorinox-kniv (med bra sax) och Knipex XS istället till mitt offpist-kit. Kompletterat av bitnyckel, bits, buntband, gorlillatejp och pannlampa. Totalvikt 350 gram och får plats i ett pennfodral från Ikea som ligger bra i botten på ryggsäcken.
Jag har alltid med min NU43
Den här har vart på bevakning länge... Verkar aldrig komma på nån kampanj..
https://amzn.to/4s8IDh2
Har vart sugen på att testa en sån väldigt länge, men tycker inte att priset går att motivera när man kunnat köpa en eka swingblade för halva priset.
https://amzn.to/4s8IDh2
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har vart sugen på att testa en sån väldigt länge, men tycker inte att priset går att motivera när man kunnat köpa en eka swingblade för halva priset.
Inte provat just denna men har en gammal Forester, samma verktyg men utan Philips-mejsel. Löser mycket i rimlig storlek.Cheesen skrev:
Har också just en Rambler. Vill inte ha större i fickan och den har allt jag behöver när jag inte är hemma. Saxen är så jäkla praktiskt, inte minst när man fläker av en nagel etc. Pincetten kommer mer till användning än man tror.Alltgår skrev:
Håller med, pincett (och korkskruv!), är det jag saknar från tiden med Victorinox. Övrigt tycker är bättre sedan jag gick över till Wave/Wave+M Merkurius skrev:
Saxen är bra på Victorinox. Min Leatherman och Gerber klarar inte att klippa alla material på ett smidigt sätt och ibland blir det sämre resultat. Tycker när man ser tester att Victorinox är måttstocken för saxar och få når ända fram?
Klicka här för att svara