Krilleman Krilleman skrev:
Ja, vad har denne med sanningen att göra?

[länk]
SVT är ju som bekant oberoende...

Eller kan det vara så att det inte är riktigt så?
Men vad har det du skriver med frågeställningen att göra..?

Du hoppar in å börjar snacka om oberoende / sanning när frågan var om offentlig sektor. ??🤔🤔
Alltså 2 helt skilda saker…

Vattenfall är en del av offentlig sektor men e varken oberoende eller objektiv så förstår öht inte ditt inhopp..?

Krilleman
Z Zodde skrev:
Men vad har det du skriver med frågeställningen att göra..?

Du hoppar in å börjar snacka om oberoende / sanning när frågan var om offentlig sektor. ??🤔🤔
Alltså 2 helt skilda saker…
Det är ju dock oerhört spännande när en auktoritet inom just journalistiken ifrågasätter partitillhörigheten i offentlig skattefinansierad media.

Tycker du inte det?
Eller bör inte skattemedel var för alla?

SVT bör ju således vara oberoende?

Redigerat:
Det är ju dock oerhört spännande när en auktoritet inom just journalistiken ifrågasätter partitillhörigheten i offentlig skattefinansierad media.

Tycker du inte det?
Eller bör inte skattemedel var för alla?
Det är en HELT ANNAN fråga en den som kommenterades..??🤷🤷

Eller menar du på fullt allvar att om journalisternas åsikter har slagsida åt ett håll, ja då räknas man inte till offentlig sektor?
Har svårt att tolka ditt inhopp på nåt annat sätt…

Gäller samma sak Vattenfall?
Kan gott tänka mig att styrelsen i stor grad har borgerliga sympatier. Gör det VF mindre ”offentligt”?

Krilleman
Z Zodde skrev:
Vad har en journalist öht med frågeställningen å göra?
Du sa det ju själv:
"Vad har en journalist öht med saken att göra..."
Glömde du det så fort?

Vem öppnade således den dörren på vid gavel?

Du sa det ju själv:
"Vad har en journalist öht med saken att göra..."
Glömde du det så fort?

Vem öppnade således den dörren på vid gavel?
Så SVTs journalisters politiska hemvist påverka enligt dig huruvida SVT ingår i den offentliga sektorn eller inte..?

Vad har du rökt?

Krilleman
Z Zodde skrev:
Så journalistkårens politiska hemvist påverka enligt dig huruvida SVT ingår i den offentliga sektorn eller inte..?

Vad har du rökt?
Som vanligt ska man tolka detta till absurdum när man inte vill inse fakta...

Eller för den delen läsa vad Janne säger.
Och Janne har upplevt sanningen i sin yrkesroll.

Fake News nästa?

Som vanligt ska man tolka detta till absurdum när man inte vill inse fakta...

Eller för den delen läsa vad Janne säger.
Jag ställde en fråga till en annan skribent

Du vill ha fram en åsik som ej berör frågan å försöker vrida diskussionen till nåt den inte handlar om.

Det du p JJ omtalar har jag öht inga kommentarer till då det har NOLL med frågan å göra

Krilleman
Z Zodde skrev:
Du vill ha fram en åsik som ej berör frågan å försöker vrida diskussionen till nåt den inte handlar om.
Som alla andra, släpp det helt...
Det är enklast.

Janne J är en framgångens man!
Han vågar prata sanning.

P
Z Zodde skrev:
Vattenfall är en del av offentlig sektor men e varken oberoende eller objektiv så förstår öht inte ditt inhopp..?
Njae, Vatttenfall är ett kommersiellt bolag. Att det är ägt av staten gör det inte automatiskt till en del av den offentliga sektorn.
Vattenfall är inte skattefinansierat. SVT är däremot skattefinansierat så det kanske borde räknas till den offentliga sektorn, men SVT ägs inte av staten, så det är en slags skvader.

P
Trådens ämne är

Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli​

Så vad behövs? Jag tror att det behövs utrensning av stråltanter. Jag tror dock inte att det kommer att bli så värst många kärnkraftverk byggda i Sverige de närmaste 20-30 åren.
Det är lite tråkigt eftersom kärnkraft har potentialen att generera elektricitet åt oss tills solen sluta lysa.

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Som alla andra, släpp det helt...
Det är enklast.

Janne J är en framgångens man!
Han vågar prata sanning.
Ja vi släpper det, fint att du ser du kom snett in i en diskussion som rör nåt helt annat
P pmd skrev:
Njae, Vatttenfall är ett kommersiellt bolag. Att det är ägt av staten gör det inte automatiskt till en del av den offentliga sektorn.
Vattenfall är inte skattefinansierat. SVT är däremot skattefinansierat så det kanske borde räknas till den offentliga sektorn, men SVT ägs inte av staten, så det är en slags skvader.
Håller med om att VF är en definitionsfråga.
Men SVT är en tjänstegivare som ägs av det offentliga (behöver inte ägas direkt av staten) å finansieras över statsbudgeten.
SCB har SVT i sektorn offentlig förvaltning.

Har faktiskt aldrig nånsin sett nån tidigare påstå att SVT å Sveriges Radio INTE skulle ingå i offentlig sektor. (Bortsett från Krille som kom in lite fel å började snacka om partifärg på journalister)

P pmd skrev:
Trådens ämne är

Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli​

Så vad behövs? Jag tror att det behövs utrensning av stråltanter. Jag tror dock inte att det kommer att bli så värst många kärnkraftverk byggda i Sverige de närmaste 20-30 åren.
Det är lite tråkigt eftersom kärnkraft har potentialen att generera elektricitet åt oss tills solen sluta lysa.
Jag tror inte på bygge öht såvida inte det slår slint hos våra beslutsfattare å det lovas långa kontrakt med förmånligt höga elpriser som statlig ”subvention ”

S
P pmd skrev:
Så vad behövs? Jag tror att det behövs utrensning av stråltanter.
😅👍 ja, det behövs. Och gubbkärringar.

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
P pmd skrev:
Volkswagen. Men VW och Audi är väl gifta med varandra?

Jag har en sådan VW. Jag har exakt 0 intresse av att VW-verkstaden som gör service på min bil varje år ska programmera om min bils motorstyrning. Verkstaden frågar varje år om den ska göra det. Jag svarar att så länge bilbesiktningen inte klagar så vill jag inte ha bilens motorstyrning omprogrammerad.

Jag har dock ett rationellt (klimatvänligt) skäl till det, är inte bara rabiat. Jag kan förklara om någon är intresserad, men det är nog meningen att den här tråden ska handla något annat …

(I princip rätt, men jag är ganska glad att svenskarna levererar sjukvård till mig "med förlust").
Jag har en granne som också tackar nej till omprogrammering av motorstyrningen som verkstaden vill göra vid varje service på hans Audi A4 TDI. Hans argument är att bilen kommer att bli slöare och få sämre motorkaraktär.

Berätta gärna varför du inte vill få motorstyrningen omprogrammerad!

P pmd skrev:
Ja.

Vad betyder det? Vilka personer syftar du på?

Du måste förstås inte förklara det, men det vore lämpligt om du vill bli förstådd.

Vilka som helst, men med det luddiga svaret du gav vill jag inte gissa.
När det är så här illa blir det ingen diskussion.

Det är mer så att jag förklarar och så säger pmd "Vaffö de" ungefär som en 3 åring.

Nog borde det väl vara så att folk förstår vad det är för personer så har rätt att företräda Företag och myndigheter i media.

För ett företag så är det vanligen bara VD och kanske någon till som inte behöver inhämta tillstånd för att uttala sig i media.

När inte ens det går att förstå efter att det är förklarat så blir vidare kommunikation bortkastad tid.

Och när pmd inte ens förstår att SVT och Vattenfall ingår i offentlig sektor så bekräftar det den bortkastade tiden. För en diskussion måste det finns någon slags lägsta kompetensnivå.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.