358 022 läst ·
9 472 svar
358k läst
9,5k svar
Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli
Och så var det detta med naturens innevånare vars livsutrymme ständigt begränsas..
https://www.havochvatten.se/arbete-...tgarder/miljoeffekter-av-vandringshinder.html
https://www.havochvatten.se/arbete-...tgarder/miljoeffekter-av-vandringshinder.html
Då får jag be om ursäkt. Jag förstod inte att du bara skrev om hittepå på social medier.D daVinci skrev:
Jag, det var dålig spännings kvalite i Spanien dagen innan också men som bara störde iPhone. Jag har hört att lighteningkontakterna är känslig för hög fotoninblandning i från solelen. Problemet är störst med vissa asiatisa solceller. De tyska håller bättre kvalitet med rena elektroner.
En annan möjlighet, förutom sw buggar eller missförstådda features, är dålig kontakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du ska vara lite försiktig med dina källor.D daVinci skrev:
Gör du något byte från desinformation på sociala medier här?
Det var inte min mening att få dig att tro att diagrammen från RED och SvK skulle styrka konspirationsteorierna på sociala medier (vi får väl räkna byggahus.se dit).
Nej, nätet rasar tidigare än 12:33:35. Vad hände efter grafens slut vid 12:33:35 menar du?D daVinci skrev:Det fanns inget underskott på produktion. Tvärtom så exporterade Spanien till Marocko, Portugal och Frankrike. OCH lagrade i pumpraftverk (3GW).
Men pga att spänningen steg så kopplade flera kraftverk bort och då föll frekvensen. Och pga detta kopplade Marocko och Frankrike bort.
Det var produktion på 2200 MW som försvann när tre producenter kopplade bort. Det skedde efter att din graf var slut.
Och strax därefter rasade nätet.
Om du tittar på den högra skalan i grafen (frekvens) och backar 13 sekunder ser du att frekvensen där passerar 47,9Hz.
Fast jag har inte invänt emot att spänningen steg eller ens nämnt vad som orsakade kollapsen. 🤷♂️D daVinci skrev:
Tvärs om så visar grafen både spänningstegringen och frekvensen tillsammans.
Tja, det står dig fritt att påstå att RED Electrica producerar fake data och att de även lyckades lura SvK. Tur att vi har dig som kan avslöja konspirationer innom elkraftområdet.
Noterar att du ser rapporter från Red Electrica och ENTSO-E som social media.blackarrow skrev:
Du kanske rent av skulle lägga den informationen i början på dina inlägg så att folk som läser här förstår hur det ligger till.
Grafen där du letade efter spänningsavvikelser tog slut kl 12.blackarrow skrev:
Det är en halvtimme senare som nätet rasade.
Dvs spänningsavvikelser melllan kl 12 och strömavbrottet fanns inte enligt dig. Är det på allvar att du inte förstår bättre?
Är det så att du ljuger medvetet om andra. Eller är det något annat fel på dig.blackarrow skrev:
Jag skriver alltså att Red Electrica är en av mina källor. Och då påstår du att jag skriver att dom producerar fake data.
Alla som läser detta lär ju inse att det är någon allvarligt fel med dig.
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 837 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 837 inlägg
Absolut. Då var de kvarndammar. Dvs de var fortfarande till för energiproduktion, bara inte just el.E Eje_19 skrev:
Möjligen kan någon enstaka varit till för bevattning eller fiskodling men troligare är just energi.
Klicka här för att svara