357 602 läst ·
9 455 svar
358k läst
9,5k svar
Vi som gillar kärnkraft, vad behövs för att det ska bli
Just därför akademiker har större auktoritetstro. Just att okritiskt lita på folk som verkar kunna mer är ju rena rama definitionen på auktoritetstro. Även om de innerst inne tycker något verkar dumt så tänker de att den som säger detta till mig kan mer om detta alltså är det så.Fairlane skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 938 inlägg
"Få ekonomin att fungera" och "finansierad till 80% med ryska lån" låter ju som saker som inte går ihop för ett EU-land..B Bitterhetsakademin skrev:
Detta kan vi älta till döddagar.Mikael_L skrev:
Trots allt hör jag just detta komma mest från de som verkligen har lurats in i ett flockmentalitetstänkande med felaktiga och falska åsikter ända från grundfundamentet och uppåt.
Det typiska, det är redan här man faktiskt avslöjar dem, är att Sverige är "så jäk** fucked up" det har aldrig varit sämre än så, och politikerna, särskilt de som satt förut, är orsaken till allt ont.
Och sen brukar folk ifrån denna flock i nästa andetag försöka få en att tro att allt detta vet de för att de tänker själva, att de är individer, inte har tankar från något gemensamt tankegods.
*HAHAHAHA*
😆 😆 😆 😆
Men du kanske också har lagt märke till dessa människor?
Det var förvånande men de har säkert fått goda priser på utrustningen från Kina. De senaste åren har det ekonomiska samarbetet mellan många av de östeuropeiska länderna och Kina fördjupats. Sedan är det inget fel med solkraft på sydligare breddgrader om bara stabil baskraft med svängmassa finns i grunden för att stabilisera nätet.Mikael_L skrev:
4 år lär vara tillräckligt. Men det finns ett begränsat antal lagändringar man hinner med.L lbgu skrev:
Så vilka ska man då skippa att genomföra?
Och när man ändrar lagarna så ändras de generellt. Inte bara för kärnkraft. Är du helt säker på att det kommer gå igenom i RIksdagen.
Att reducera överhetens styrning är liberal politik. Och det sitter ungefär inga liberaler i Riksdagen. Det kan försvåra genomförandet.
Ja men liknande länder har ofta billig energi åt folket, om man inte vill att Sverige blir ett sånt land så behöver man inte jämföra med sådana.B Bitterhetsakademin skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 938 inlägg
Jag tycker Dunning Kruger står sig, det du beskriver är den första kullen, Mount Stupid som övergår i Valley of despair, det är så tydligt tycker jag.Fairlane skrev:
Jag tänker rätt mycket tvärtom. Ju mer man lär sig, desto mer inser man vad man hur mycket man inte kan. Därför är man lite mer ödmjuk och lyssnar på de som har studerat det ämnet mer och tror på vad de säger. Det är inte floskler man lärt sig under utbildningen utan saker man lär sig genom livet.
Även om man är utbildad inom medicin så har man den olika specialiteter och kardiologen lyssnar nog på vad urologen säger istället för att ha en "egen åsikt".
Bland de med lägre utbildning är det istället vanligt med en "egen åsikt" inom ett ämne de knappt har någon kunskap kring alls. Det blir gärna "enkla" lösningar, inte sällan lösningar som man plockat upp från någon "kunnig' person på Youtube eller liknande. Typ: Han är faktiskt professor och säger så här. Att han är professor inom ett annat område är inte så noga.
Man märker det väldigt tydligt när man själv är riktigt kunnig inom ett område, alla dessa som plockat upp några ord här och där, men inte förstår helheten. De är de svårare att övertyga, vissa går inte. Ofta är de rätt auktoritetstroende också, bara att deras val av auktoritet sällan är någon som är expert i frågan.
Men där står: "Så skapade rödgrön politik Sveriges höga elpriser".Suvi5700 skrev:
Samtidigt säger data från verkligheten att Sverige har de lägsta priserna av Nordpool-länderna.
Kan du förklara hur verkligheten ser ut där dessa är sanna samtidigt?
(Notera nu att jag befinner mig väldigt långt från rödgrön politik. Men ogillar lögner).
Jag gissar att du aldrig bekantat dig med "akademien", nån mer tjafsande och bråkande grupp med tydliga autoritetsproblem får du nog leta efter.L lbgu skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 938 inlägg