Jag får ett jävla anfall. Senaste beställningen av blad från bandsågsblad.se har 2 (eller 3) av 4 betett sig så här direkt ur lådan. Kan inte minnas hur mina tidigare beställningar varit men aldrig varit direkt imponerad. La dom all krut på att uppgradera hemsidan från att vara norra europas överlägset sämsta o glömde i samma veva hur man gör bandsågsblad? Den här skiten ålar sig fram likt jag gjorde hem från kräftskivan '93 innan kräftorna kom upp samma väg som dom kommit ner. Som om det inte var nog håller dom inte skärpan speciellt länge, tycker jag byter dubbelt så ofta som när jag hade Tuffsawblad. Min bandsåg har förvandlats från ett precisionsinstrument till något som knappt funkar att stycka en älg med.
Jag var trogen storkund hos Tuffsaw o har varit vilse sen de slutade skicka till sverige. Seriöst nu, var hittar man bra bandsågsblad?
Första delen av filmen visar skräpet som vobblar 2mm i sidled, sista delen att slitet Tuffsawblad jag håvade upp ur skrotlådan. Inga skillnader i såginställningar mellan de två bladen.
[video]