9 998 läst ·
67 svar
10k läst
67 svar
Vettig (billig) kapsåg till ny husägare med måttliga krav
Håller med. Min makita från jättegammal har liten klinga och inget drag, jag har "ofta" fått dra fram fogsvansen till den lilla hörnan som blir kvar, oftast vid ger. Men det fanns inget annat att köpa på den tiden med arbetar-budget.Z z_bumbi skrev:
Jag tar den stora om den finns på lager.
Den kommer stå på plats och sedan kanske bäras runt lite på tomten, men karln lyfter skrot heladagarna så det ska no funka.
Läste i andra tråden att det kan vara lättare med klingor till den stora och det är oxå viktigt.
Nu blev jag sugen på att ge bort min gamla Makita och ha Metabon själv men "Nej - inte vara snål nu"
Tack för all input och hoppas någon annan får hjälp - verkar vara en återkommande fråga.
Om du hittar och kan tänka dej begagnat tycker jag att ELU PS 174 är fantastiskt bra fortfarande, när det krävs ännu bättre precision får man ta fram NOBEXen och handsågaAlfredo skrev:
Ska du ha nytt med sladd är ELUs moderna kusiner som säljs under Dewalts märke rätt vettiga.
de produkter från ELU som togs in i dewaltboet har vad jag förstått rakt över varit top notch, trots byte till gul färg. och smidigare än sina amerikanska motsvarigheter gärna präglade av 'bigger and better'.F fribygg skrev:
ett tag kunde man identifiera dem med 'made in switzerland', men hur det är med den saken nuförtiden vet jag inte.
elu ps174 sägs motsvaras av dewalt dw701 respektve 707, beroende på om man vill ha variabel hastighet.
har en dewaltbadgad elu-tillverkad borrhammare, lätt liten urstark och oförstörbar.
Det blev den stora metabo från netonnet.
Vi snickrade hela helgen och omg vilken skillnad mot min gamla Makita.. men den har nog 25 år på nacken..
Tack för all input!
Jag får nog starta en ny tråd: "hur renovrar man (rengör) en gammal trög makita kap/gersåg"
Vi snickrade hela helgen och omg vilken skillnad mot min gamla Makita.. men den har nog 25 år på nacken..
Tack för all input!
Jag får nog starta en ny tråd: "hur renovrar man (rengör) en gammal trög makita kap/gersåg"
Klicka här för att svara