30 630 läst ·
67 svar
31k läst
67 svar
Verktygsboden har blåst mej på min beställning
jag fick rådet av konsumentvägledaren att gå med på företagets förslag angående en trasig mobil,hajfena 1,5 år gammalt, dvs att jag skulle behålla batteriet och köpa en ny telefon. envis som jag är så ringde jag direkt till ericsson och påpekade att företaget sagt att det var ett känt fel. då sa han på ericsson att mest troligt skulle jag få en ny eller reparerad telefon- vilket jag åxå fick.
....och detta var någongång på 90-talet eller år 2000 eftersom Ericsson slutade med mobiltillverkningen 2001?pellefant skrev:jag fick rådet av konsumentvägledaren att gå med på företagets förslag angående en trasig mobil,hajfena 1,5 år gammalt, dvs att jag skulle behålla batteriet och köpa en ny telefon. envis som jag är så ringde jag direkt till ericsson och påpekade att företaget sagt att det var ett känt fel. då sa han på ericsson att mest troligt skulle jag få en ny eller reparerad telefon- vilket jag åxå fick.
P
PappasHammare
Medlem
· Skåne län
· 2 431 inlägg
PappasHammare
Medlem
- Skåne län
- 2 431 inlägg
Nu är du väl lite ute och snurrar. Här var det inte något feltryckJLAINE skrev:
TS skrev att företaget han hade beställt ifrån hade till och med skickat bekräftelse men sen drog tillbaka det hela.
Det var inte 10% av värdet. Om jag förstått saken rätt var det en sänksåg för 1500 kr billigare än det de skulle ha. Så det handlar om typ 20-30% billigare än ordpris och det är väl normalt med sådana prissänkningar.
Vidare vill jag säga att som goodwill borde de skicka varan. Jag var på K-Rauta förra året och skulle köpa lite armeringsjärn och idiot som jag är så gick jag in på verktygsavdelningen, bara för att "titta" lite och då såg jag regelsökaren DMF 10 Zoom Professional från blå Bosch för 995 kr. Anade snabbt att de märkt prislappen fel för K-Rauta är aldrig billiga. De brukar kosta 1195, och eftersom jag hade den på min inköpslista över prylar jag ska skaffa så jag tog varan till kassan. Och där visade det sig mycket riktigt att den ska kosta 1195 kr och jag påpekade att de skrivit 995 kr på hyllan. Så jag fick den för 995 kr utan snack.
Vidare vill jag säga att som goodwill borde de skicka varan. Jag var på K-Rauta förra året och skulle köpa lite armeringsjärn och idiot som jag är så gick jag in på verktygsavdelningen, bara för att "titta" lite och då såg jag regelsökaren DMF 10 Zoom Professional från blå Bosch för 995 kr. Anade snabbt att de märkt prislappen fel för K-Rauta är aldrig billiga. De brukar kosta 1195, och eftersom jag hade den på min inköpslista över prylar jag ska skaffa så jag tog varan till kassan. Och där visade det sig mycket riktigt att den ska kosta 1195 kr och jag påpekade att de skrivit 995 kr på hyllan. Så jag fick den för 995 kr utan snack.
Produkter som diskuteras: "regelsökaren"
Regelsökare S200 Stanley
Finner trä upp till 19 mm
366 kr inkl moms
Läs mer
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Jag har ju väldigt svårt att tro att verktygsboden hade en hel massa olika priser på samma vara på sin site den 3 juni, när jag läser om sänksågen på det andra forumet, så har de satt ett pris som är 15% av det riktiga priset...
så det är klart att de den 3 juni dels hade ett pris på 1500kr för sågen och sedan ändrade till det korrekta priset 10000kr, att de däremellan skulle haft ett pris på 8500kr oxå har jag väldigt svårt att tro....
kan ju citera det andra forumet http://www.tbg.nu/news_show/141413/3
'Köper man en cirkelsåg för 1500:- är väl ett vettigt pris för en konsument, men när dom ringer och säger att den kostar 10.000:- så trodde jag dom inte.
Så NEJ jag visste inte att priset var fel.¨'
så det är klart att de den 3 juni dels hade ett pris på 1500kr för sågen och sedan ändrade till det korrekta priset 10000kr, att de däremellan skulle haft ett pris på 8500kr oxå har jag väldigt svårt att tro....
kan ju citera det andra forumet http://www.tbg.nu/news_show/141413/3
'Köper man en cirkelsåg för 1500:- är väl ett vettigt pris för en konsument, men när dom ringer och säger att den kostar 10.000:- så trodde jag dom inte.
Så NEJ jag visste inte att priset var fel.¨'
Medlem
· Västerbotten
· 550 inlägg
Jösses. SANSLÖST on detta är vad som gjorde trådskaparen arg.
Det jag är mer nyfiken på är hur det gick till med badkaret, kom verkligen säljaren och krävde pengar efter att badkaret var levererat och betalt???
/Kent
/Kent
Köpte en 3-fas RPH av Verktygsboden och en extra sats hyvelstål, dock fick jag bara två stål och satsen skulle innehållit alla tre stål. Jag påpekade detta samt att det enkla postnings verktyg som skulle föjt med inte var med. Döm om min förvåning när det kom ett paket med tre stål till samt deras magnetiska postningsverktyg till ett värde för mig av ca 1000:- , suverän service säger jag bara.
Köpte en våtslipmaskin i Verktygsbodens butik i Borås men var inte nöjd med den (prestandan, det var ej någon defekt) så jag ringde och förklarade att jag bor 50 mil från Borås och fick då en returfraktsedel för att skicka tillbaka maskinen free of charge. Det är också goodwill om något
Men, när det gäller prisfrågan, så har kunden rätt rent formellt enligt konsumentköplagen. Var själv in på Clas Ohlson för 2 veckor sedan och skulle köpa 10 st Varta knappcellsbatterier för 99:- (9:90/st) Normalpris 25:-/st, för så var det skrivet i katalogen. Väl i kassan vill de ha 19:90/st (199 kr för 10 st) Men de hänvisar då själva till konsumentköplagen och säger att jag har rätt att köpa varan för utannonserat pris, vilket jag gjorde, snål som man är.... 
Är detta sant så är det fullkomligt oacceptabelt. Får ju kalla kårar när jag läser det. Jag hade aldrig accepterat detta, tror få hade gjort. Varför gick du med på att betala mellanskillnaden? Och vad är det för ruttet företag som två månader senare ringer upp sin kund och kräver pengar för att täcka mellanskillnaden till ett högre pris!?!? Att de inte skäms? ...alltså man blir ju rädd när man hört sådant här.Kave skrev:Jag köpte ett badkar av en firma i Borås. Två månader senare hör de av sig och säger att det gett mig fel pris, det ska vara 2500:- extra på priset, alltså 11.000 istället för 9500:-.
Jag kollade med min konsumentvägledare som säger att jag handlat i "ond tro" eftersom varan var vesäntligt mycket billigare.
Bara att slanta upp alltså.
I detta fallet när priset är 10% av det riktiga är det ju ännu mer ond tro.