Jag beställde en borrmaskin från ett företag på nätet och i produktbeskrivningen så stod det på en rad att maskinen hade snabbchuck och på en annan rad stod det att en kuggkranschuck ingick. När jag fick borrmaskinen levererad med snabbchuck men utan kuggkranschuck så mejlade jag och klagade. De de svarade att det stått fel i produktbeskrivningen men beställde ändå hem en extra chuck och skickade till mig helt utan kostnad. Så arbetar ett seriöst företag! Jag kommer fortsätta köpa grejor av dem.

Det Eld skriver är ju helt självklart, om ett företag hade vägrat att ge ut en chuck eller annan ersättning så hade det varit värt att klaga på det här tycker jag.

Köpte en DW 743 på Sjögrens en gång, när den var felaktigt prissatt på hemsidan (diffade ett par tusen). Efter påpekande fick jag den till det billigare priset. Det är ju snyggt, men de har antagligen marginaler nog att kunna kosta på sig sådant då och då (betalade antagligen ändå mer än någon av deras professionella rabattkunder skulle gjort).

Om man som i VB:s fall vänder sig mer till hemmapulare och har den prispolitik de har (hyffsat billiga) kan det nog vara svårare. Marginalerna är helt enkelt inte tillräckligt stora.

Har bara bra erfarenheter av Verktygsboden f.ö. Bara handlat i butiken dock. Personalen är både kunnig och serviceinriktag enligt mina erfarenheter (och jag har spenderat rätt mycket tid där).

Snailman
Om det här gäller samma pryl som någon skrivit om på ett annat forum, så hade de råkat skriva 1500 kr istället för 10000 kr.... och då är det nog ganska säkert en uppenbar felskrivning (om man har någon aning om ordinarie pris för prylen man tänkt handla) och i det fallet ringde de visst efter 2 timmar och sa att de skrivit fel pris...

Nyfiken. Vilken vara och till vilket pris?

Ok, men jag undrade för denna tråd :)

Snailman
Med tanke på att tråden på det andra forumet oxå startades igår, så är det nog samma pryl....

Videoten vilken vara och till vilket pris?

Du har passat på att köpa något när priset var uppenbart felaktigt. Nu är du ledsen att du inte lyckades.

Har jag förstått rätt?

Suhagg skrev:
Du har passat på att köpa något när priset var uppenbart felaktigt. Nu är du ledsen att du inte lyckades.

Har jag förstått rätt?
Touché!

Snailman skrev:
prylen på det andra forumet var troligen denna [länk]=
Vilket forum? Fattar ingenting nu

När jag fick en webshop uppsatt åt mig så var det lite konstiga priser i defaultshoppen.
Det fanns med en macbook air för 1500:-. Som tur var var det polare som upptäckte det och jag kunde plocka bort den.
Kul om man hade hamnat i en sån situation att någon krävde sin dator för en bråkdel av vad den är värd.

Oj, det var många inlägg sen jag var här sist.
Jo det var sänksågen och till inte fullt 1500:- billigare än vad dom skulle ha för den till ordinarie pris.

Inte lessen att jag inte fick varan till det utlovade priset utan snarare sur.......fast det går över.
Blir att köra med tråd istället då jag går på en TS55 från en annan försäljare än Verktygsboden.

Det er vel ingen tvil om at det finnes noen ganger store forskjeller i pris på en vare rundt om?

Så når en kunde ser en vare, som har en bra pris, men ikke så lavt at det sier seg selv at det er galt, hvordan skal kunden vite at prisen er feil?

Om vi vender på det, så kan jo et foretag tjene penger på at de setter feil pris, da kanskje kunden tar varen selv om den ikke var så billig som det så ut som.

Noe jeg også tenker på er, at om de synes kunden burde vite at prisen var feil, hvorfor klarte de ikke selv å se det?

I Norge så er det prisen som står på varen/hylla som gjelder, selv om noe annet er innlagt i kassen. Det har også vært oppe veldig mye med at prisen er høyere i kassen enn i hylla, spesielt matvarebutikker. Om det er sløvhet eller rene spekulasjoner kan man diskutere. Men uansett, prisen står på varen gjelder i norge. Det er foretaget som evnt har gjort en feil og bør ikke laste kunden for det.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.