117 498 läst ·
369 svar
117k läst
369 svar
Verktyg som aldrig borde ha tillverkats
Medlem
· Västernorrland
· 11 695 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 614 inlägg
1. Det är ett ovanligt verktyg som krävs så man tvingas ofta improvisera med något annat. Eller köpa billig skit pga det bara finns det att köpa. En riktig bil ska gå att reparera och underhålla med vanliga handverktyg.useless skrev:
2. 4-kant klarar inte så mkt moment som 6-kant.
Nåja. Lite för att försvara Renault så är de faktiskt rätt lättskruvade bästa med min är att det är extremt simpelt att byta bromskiva tex bak, en stor mutter så ramlar i princip skivan av med hjullager =)richardtenggren skrev:
Problemet med insex är att vissa tillverkare har valt att sätta sådana skruvar på de mest korkade platserna på bilen. Ta tex vw passat 3bg. Det sitter insex till bromsbygeln, det är ett mycket utsatt område då de tar emot salt, grus, vatten hela tiden. Insex på en 2001 års modell har inte fräsha skruvar de rostar verkligen sönder så de kvittar hur bra du är på att skruva om det rostat sönder.
Och för att göra det ännu jävligare så ska de fan ha en 7 mm insex på sina bilar. Det är inte standard i verktygssats så du får även köpa det bredvid
Medlem
· Västra Götaland
· 2 496 inlägg
Just om man ska skruva bromsar, så är det ju bra att investera i en 7 mm insexnyckel. Verkligen inte bara VW som har den storleken.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 390 inlägg
Det är väl typ branschstandard, har 7mm insex på SAABen med.
Just därför borde en 7mm vara standard i en sats =)Stefan Bengtsson skrev:
Av alla bilar jag någonsin ägt så är renault de jag har haft i flest årAlfredo skrev:
Denna kanske någon hugger mig på.
Men fick låna hem en sådan här och testa. Det är just lövsugen som jag anser är så onödig. För när det väl är dags för stora höststädningen så suger den knappt upp något alls och det är blött hela vägen från oktober till vintern i januari så de klarar inte att att suga upp det. =)

Men fick låna hem en sådan här och testa. Det är just lövsugen som jag anser är så onödig. För när det väl är dags för stora höststädningen så suger den knappt upp något alls och det är blött hela vägen från oktober till vintern i januari så de klarar inte att att suga upp det. =)