Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Just om man ska skruva bromsar, så är det ju bra att investera i en 7 mm insexnyckel. Verkligen inte bara VW som har den storleken.
Volvo

• Gilla
SaabNiklas och 1 till
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Denna kanske någon hugger mig på.
Men fick låna hem en sådan här och testa. Det är just lövsugen som jag anser är så onödig. För när det väl är dags för stora höststädningen så suger den knappt upp något alls och det är blött hela vägen från oktober till vintern i januari så de klarar inte att att suga löven är väl bara att klippa med gräsklipparenupp det. =)

[bild]

• Wow
Anonymiserad 239657
  • Laddar…
Typning Ryobi borde överhuvudtaget inte få säljas

• Gilla
Putte G... och 1 till
  • Laddar…
Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Produkten har utgått. Konstigt...

[länk]
Renault har en liknande hylsa som originalverktyg, minns inte nu var den skall användas!?

mexitegel mexitegel skrev:
På tal om Micro, som ju inte finns längre, så borde deras hylsnyckelsats aldrig tillverkats. Det var 10-års garanti på den, ett tag bytte jag delar varje vecka...
10-års garanti! Jag har en från mitten av åttitalet som jag fick livstids garanti på, fast nu är det svårt att få något utbytt. Men det mesta skiftades ut ett flertal gånger utan några som helst protester.

• Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Jag tycker RÖD Meec med tex Bosch-blad funkar bra för mina hemma-fix-grejer. De medföljade bladen är katastrof dock.

BigR BigR skrev:
Ja som LoweW säger, multiverktyg. Julas Meec multiverktyg för några hundralappar är det sämsta skit jag köpt. Vibrerar och ylar som bara fn, men inte avverkar den något nämnvärt. Det blir mest en stinkande brännlukt och tjorvande med kabeln.

Förstagångsköpare riskerar att skrämmas bort från verktygstypen för evigt.

mexitegel mexitegel skrev:
På tal om Micro, som ju inte finns längre, så borde deras hylsnyckelsats aldrig tillverkats. Det var 10-års garanti på den, ett tag bytte jag delar varje vecka...
Sålde dom en hylsnyckelsats, i eget namn, minns inte arbetade där i 6 år.
Varumärket micro lever kvar.

hsd
Jag köpte en hylsnyckelsats och en domkraft från Micro, och dessa håller fortfarande trots frekvent användning (nya hylsor passar inte mina momentskaft, då de har avrundade hörn nuförtiden)

R RapidSledge skrev:
Köp biltemas platta diamantfil så kan du skärpa yxan.

[länk]
Har Biltema slutat med denna prisvärda fil? Jag hittar den inte längre. Sist jag köpte kostade de 30 kr ungefär. De håller länge.

PNO PNO skrev:
Kabelskotänger av denna typ:
[bild]
[bild]Undrar hur många glappkontakter dessa orsakat?
Det kanske finns olika kvalitet fast de ser lika ut? Liknar på pricken den jag har. Har klämt ett antal kontakter både till bilen, båten och lite hemma. Har alltid gett bra resultat och vet inte någon som lossat.

Stickan56
S Simsgrodan skrev:
Det kanske finns olika kvalitet fast de ser lika ut? Liknar på pricken den jag har. Har klämt ett antal kontakter både till bilen, båten och lite hemma. Har alltid gett bra resultat och vet inte någon som lossat.
Nej, det är konstruktionen som är problematisk då den inte har en utlösningsmekanism som säkrar att du får ett tillräckligt presstryck.

Stickan

• Gilla
kortis
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Nej, det är konstruktionen som är problematisk då den inte har en utlösningsmekanism som säkrar att du får ett tillräckligt presstryck.

Stickan
Det är ju ett fantastiskt multiverktyg som kan kapa smala skruvar och nästan tar sig igenom kablar.
Det är plåten i tången som böjer sig och begränsar presstrycket. :)
Vill man ha extra tryck använder man röd prick till blå kabelsko.

• Gilla
  • Haha
El-Löken66 och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson
imported_Benno imported_Benno skrev:
Det är ju ett fantastiskt multiverktyg som kan kapa smala skruvar och nästan tar sig igenom kablar.
Och kabelskons plastisolering ser ut som skit. Köp en riktig kabelskotång, de kostar inte mycket idag. På åttiotalet när gick de på en tusenlapp hade denna skittång kanske ett berättigande, men inte idag.

• Gilla
possum77 och 4 till
  • Laddar…
Biltemas svarta kofot/bräckjärn. 500mm varianten iaf, lyckades bocka 90 böjen till 50 utan vidare ansträngning.

• Ledsen
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Stickan56
imported_Benno imported_Benno skrev:
Kapa skruv är det enda den duger till.
Är man seriös så använder man den inte till att pressa kabelskor.

Stickan

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.