117 508 läst ·
369 svar
118k läst
369 svar
Verktyg som aldrig borde ha tillverkats
Rkarlsson skrev:Denna kanske någon hugger mig på.
Men fick låna hem en sådan här och testa. Det är just lövsugen som jag anser är så onödig. För när det väl är dags för stora höststädningen så suger den knappt upp något alls och det är blött hela vägen från oktober till vintern i januari så de klarar inte att att suga löven är väl bara att klippa med gräsklipparenupp det. =)
[bild]
10-års garanti! Jag har en från mitten av åttitalet som jag fick livstids garanti på, fast nu är det svårt att få något utbytt. Men det mesta skiftades ut ett flertal gånger utan några som helst protester.mexitegel skrev:
Jag tycker RÖD Meec med tex Bosch-blad funkar bra för mina hemma-fix-grejer. De medföljade bladen är katastrof dock.
BigR skrev:
Ja som LoweW säger, multiverktyg. Julas Meec multiverktyg för några hundralappar är det sämsta skit jag köpt. Vibrerar och ylar som bara fn, men inte avverkar den något nämnvärt. Det blir mest en stinkande brännlukt och tjorvande med kabeln.
Förstagångsköpare riskerar att skrämmas bort från verktygstypen för evigt.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 816 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 816 inlägg
Jag köpte en hylsnyckelsats och en domkraft från Micro, och dessa håller fortfarande trots frekvent användning (nya hylsor passar inte mina momentskaft, då de har avrundade hörn nuförtiden)
Medlem
· Korpilombolo
· 3 610 inlägg
Det kanske finns olika kvalitet fast de ser lika ut? Liknar på pricken den jag har. Har klämt ett antal kontakter både till bilen, båten och lite hemma. Har alltid gett bra resultat och vet inte någon som lossat.PNO skrev:
Nej, det är konstruktionen som är problematisk då den inte har en utlösningsmekanism som säkrar att du får ett tillräckligt presstryck.S Simsgrodan skrev:
Stickan
Medlem
· Korpilombolo
· 3 610 inlägg
Det är ju ett fantastiskt multiverktyg som kan kapa smala skruvar och nästan tar sig igenom kablar.Stickan56 skrev:
Det är plåten i tången som böjer sig och begränsar presstrycket.
Vill man ha extra tryck använder man röd prick till blå kabelsko.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 838 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 838 inlägg
Och kabelskons plastisolering ser ut som skit. Köp en riktig kabelskotång, de kostar inte mycket idag. På åttiotalet när gick de på en tusenlapp hade denna skittång kanske ett berättigande, men inte idag.imported_Benno skrev:
Biltemas svarta kofot/bräckjärn. 500mm varianten iaf, lyckades bocka 90 böjen till 50 utan vidare ansträngning.
Kapa skruv är det enda den duger till.imported_Benno skrev:
Är man seriös så använder man den inte till att pressa kabelskor.
Stickan