118 476 läst ·
369 svar
118k läst
369 svar
Verktyg som aldrig borde ha tillverkats
Köpte en sån här på biltema för 299 spänn:Martin_B skrev:
Skall ni ha en vinkeladapter, så köp aldrig en sådan här billig variant som från Jula eller Biltema eller dylikt. Totalt värdelös och drevet går åt h...... väldigt snabbt. Tål nästan ingenting.
Då är det bättre att satsa på en Milwaukee OSD2 eller liknande proffsvariant! De håller på ett helt annat sätt!
[bild]
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har visserligen bara använt den ett tjugotal gånger, men den har inte krånglat än. Julas har jag ingen erfarenhet av. Men tror säkert Milwaukees variant håller bättre än bägge.
Det är växelhuset/vinkeldrevet i dessa billiga varianter som är fullkomligt värdelösa. Det finns nog som sagt olika kvalitéer bland de billiga också, men i regel är de billiga dåliga. De håller helt enkelt inte allt för länge. Det beror också lite på vad det är man skruvar och med vad. Små pytteskruv eller muttrar som skall skruvas i utan större kraft/moment kan man säkert skruva många med. Men större saker och när skruvarna går trögare, då börjar de krångla och hoppa och ha sig. Rätt vad det är så finns knappt några kuggar kvar på de där drevenlärjungen skrev:
Har kört sönder många sådana genom åren. Skall bli intressant att se hur Milwaukee'n håller.
DeWalt har också någon variant, men jag tror inte den var lika omtyckt som Milwaukee'n. Inget handtag på den osv.
Vad är det för artikelnr på den där Biltema varianten förresten? Länk?lärjungen skrev:
Tack. Läste specifikationerna. Enligt vad det står skall den vara väl överlägsen Milwaukees variant.R RapidSledge skrev:
Biltemas variant:
Max 2000 r/min. Max vridmoment: 57 Nm. Av aluminium.
Pris: 299 kr
Milwaukee OSD2:
Industrial quality designed for use with all cordless tools in applications up to 40 Nm torque and a maximum of 1750 rpm.
Pris: 899 kr (på Toolab som ju brukar vara billiga)
Känns som att något inte stämmer riktigt
Egentligen är det nog inte tänkt att den ska sitta några längre tider, men ändå, jag har inte upplevt det med andra "dyrare" märken.Oskerien skrev:
Provade t-röd, kemisk bensin, lacknafta, såpa.. Kort sagt det mesta, men limmet sitter kvar i parketten än idag..
Har en från Lidl, kostade 40 eller 50kr och den har räddat mig de gånger jag behövt den. Visst den är svår att hålla samtidigt som man försöker få tryck på skruven så skall man köra skruvdragaren. Spänner man ihop hållaren så den inte trillar av hela tiden så funkar den betydligt bättre.R RoAd skrev:Då måste kvaliteten variera stort på dessa. Jag köpte en sådan för att dra i en liten pytteskruf som satt illa till. Sedan blev den liggandes tills jag byggde altan och insåg att min skruvdragare + 120x6mm skruv inte kom mellan reglarna på vissa ställen. Jag drog säkert i ett femtiotal sådana skruv med denna. Förborrade i.o.f.s. men i.a.f. imponerande.
Ska erkänna att jag personligen är chockad över att den höll för ens en men det gjorde den.
Du svär som en borsbindare, jag menar mattknytare?yonna skrev:
Isopropanol brukar lösa många limmer och det skadar väl inte ull/bomull?
Har försökt även detta men limmet löstes inte. Nu hör det väl till saken att när jag får en tejpad matta är tejpen redan avlägsnad - men har troligen suttit fast under längre tid och kan ha varit vilken tejp som helst. Detta problem händer någon/några ggr/året. Blir dyrt för ägaren!
Jag kan också skriva upp mig på Tejplistan, handlade rediga grejer som skulle klara 6 veckor eller va det stod, men räckte ju inte så eftersom det va Söndag fick det bli blåtejp på Jula. Fuck vilken miss, har tejp kvar på huset många år senare...