OK...inget verktyg, men silikon borde vara licensbellagt. Borde förbjudas.
I varje fall borde nybörjar populaset kölhalas när de använder produkten på båtar....

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Ett verktyg som jag hatar men använder ändå är leatherman multitool, går med den i bältet på jobbet och har haft den i 15 år. Men den är ju ganska dålig. Tången är sladdrig och klipper inte. Kniven är slö ( den har aldrig varit vass) och är för hård i stålet att bryna upp. Skruvmejslarna funkar lika bra som vilken bordskniv som helst att skruva med. Kort sagt ganska värdelös! Ändå går jag fortfarande med den och tar fram den varje gång man måste fixa nånting. Och man blir alltid lika besviken. Typisk amerikansk produkt:tung klumpig och dålig funktion. Dyr är den också. Och jag går med den i byxorna varje dag. Herregud vilken skit och korkad är jag också.:cry:

• Gilla
  • Haha
Kalendern och 7 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Den där slagghögen från något misslyckat gjuteriprojekt köpte jag också. Skulle passa alla bilar. Hette det.
Det slutade med att jag i vredesmod gick lös på den med vinkelslipen, och slipade om en av fyrkanterna på den, så den skulle passa i min bil. Nåja, oljepluggen fick jag ju ur, men kul var det ju inte att köpa specialverktyg som inte gör det de ska.
Egentlgien är det bilen som ska på tippen, varför använda så skit som 4-kant-pluggar när det finns vanliga std-pluggar eller möjligen torx om man vill vara avancerad...?

• Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
hsd
bulleribock bulleribock skrev:
OK...inget verktyg, men silikon borde vara licensbellagt. Borde förbjudas.
I varje fall borde nybörjar populaset kölhalas när de använder produkten på båtar....
Å husvagnar

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Biltemas häftpistol. Var femte tryck kommer det dubbla klamrar som fastnar i pistolen. Blir lika förbannad varje gång jag använder den.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Martin_B
Skall ni ha en vinkeladapter, så köp aldrig en sådan här billig variant som från Jula eller Biltema eller dylikt. Totalt värdelös och drevet går åt h...... väldigt snabbt. Tål nästan ingenting.

Då är det bättre att satsa på en Milwaukee OSD2 eller liknande proffsvariant! De håller på ett helt annat sätt!
Billig vinkeladapter kopplad till ett borrchuck, visar adapterns handtag och drivbit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
(y)
ricebridge ricebridge skrev:
Mer lågpris: En röd domkraft från Jula. Efter 2-3 användningar — inom dess rekommenderade kapacitet — säckade den helt enkelt ihop. Tackolov att jag ALLTID använder pallbockar säger jag bara. Ren dödsfälla. Har påtalat detta två gånger för Jula utan svar. Funderar starkt på att polisanmäla dem för framkallande av fara för annan.
Jag köpte en stor röd 3 tons domkraft på Harald Nyborg för säker 8 år sedan nu. Lyfter väl en halvmeter så ingen liten pjäs. Kostade 299kr. Är nog ett av mina bättre köp någonsin :giggle: Ett bra exempel på att man får vad man betalar för inte alltid stämmer! (y)

• Älska
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
K Kim1980 skrev:
Rustas maskeringstejp!
Köp aldrig någonsin den.. Maskerade vid golvlisterna och en del runt fönstren när de skulle målas, visst jag lät tejpen sitta något för länge och det ska man väl egentligen inte göra , men ändå.

6 år senare sitter det rester kvar. Absolut inga lösningsmedel har rått på skiten.. Runt fönstren fick jag måla om då tejpen rev med sig den fabriksmålade färgen.

De är kalasbilliga i inköp men skapar en djävulsk irritation.. Har f.ö aldrig lyckats dra ut en längre bit än ca 40-50 cm så har skiten gått av.
Deras maskeringstejp är nästan den enda jag använder, dock brukar jag inte ha den sittandes mer än i ett dygn. Då är fönstertejp bättre! (Men dyrare)

hsd
Jag köpte min domkraft på micro...lääänge sedan, funkar bra än idag
En hydraulisk domkraft är beroende av täta packningar och om cylindrar rostar river de packningen så sänk alltid domkraften till lägsta läget när den inte användes

• Gilla
Ulf Peter och 1 till
  • Laddar…
På tal om Micro, som ju inte finns längre, så borde deras hylsnyckelsats aldrig tillverkats. Det var 10-års garanti på den, ett tag bytte jag delar varje vecka...

Stickan56 Stickan56 skrev:
En sån här lottas ut i forumet.
[bild]
Detta är en B&D och jag vet inte om det ät samma skräp som Flymo som jag har.
Likheten är stor.

Stickan
Nödbromsen inne i Flymon la av efter en säsong och man vägrade reklammation. Så aldrig mer en Flymo - om det nu är samma skräp som Sickan förmodar ...
Samtidigt måste jag erkänna att jag aldrig haft så fin gräsmatta som under den futtiga sommaren den funkade!
Jag gav bort eländet till medveten karl som varken hade kvinna, klåfingriga barn, katt, kaniner eller hund.

Martin_B Martin_B skrev:
Skall ni ha en vinkeladapter, så köp aldrig en sådan här billig variant som från Jula eller Biltema eller dylikt. Totalt värdelös och drevet går åt h...... väldigt snabbt. Tål nästan ingenting.
[bild]
Jag har en liknande och den är helt värdelös. Går inte att hålla den ordentligt, går inte att trycka den mot skruven ordentligt och vinkeln är inte 90 grader vilket gör att det alltid blir fel på något sätt. Det kan beror på skit bakom spakarna, men jag blir alltid arg när jag ska använda den eftersom det aldrig funkar.

• Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
R
Martin_B Martin_B skrev:

Då är det bättre att satsa på en Milwaukee OSD2 eller liknande proffsvariant! De håller på ett helt annat sätt!
[bild]
Då måste kvaliteten variera stort på dessa. Jag köpte en sådan för att dra i en liten pytteskruf som satt illa till. Sedan blev den liggandes tills jag byggde altan och insåg att min skruvdragare + 120x6mm skruv inte kom mellan reglarna på vissa ställen. Jag drog säkert i ett femtiotal sådana skruv med denna. Förborrade i.o.f.s. men i.a.f. imponerande.

Ska erkänna att jag personligen är chockad över att den höll för ens en men det gjorde den.

Martin_B
R RoAd skrev:
Då måste kvaliteten variera stort på dessa. Jag köpte en sådan för att dra i en liten pytteskruf som satt illa till. Sedan blev den liggandes tills jag byggde altan och insåg att min skruvdragare + 120x6mm skruv inte kom mellan reglarna på vissa ställen. Jag drog säkert i ett femtiotal sådana skruv med denna. Förborrade i.o.f.s. men i.a.f. imponerande.

Ska erkänna att jag personligen är chockad över att den höll för ens en men det gjorde den.
Ja kvaliteten varierar säkert på de olika no-name märkena, så vissa kan säkert vara lite bättre än en del andra osv.
Var köpte du din och var det av något speciellt märke?

Har för mig att Milwaukee just hade en vinkeladapter som såg ut som den jag bifogade bild på. Men som trots det var bättre än de billiga varianterna. Samtidigt så var den inte alls lika bra som deras nya OSD2.

Jag har själv OSD2:an, men som jag inte har kört så mycket med än. Så jag vet ej hur länge den kommer att hålla. Hittills är jag nöjd för den verkar väldigt gedigen. Har bara hört bra saker om den också, och yrkesmän använder sådana dagligen i arbetet och den håller säger de. Så man får väl lita på det i så fall.

R
Om jag minns rätt så köpte jag den på Jula. Lite osäkrare på vad det faktiskt stod på förpackningen men jag gissar på "hard head"

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.