Hej,
Jag har i min tvättstuga (med dusch intill) en luftavfuktare Mitsubishi MJ-E16SX-S1. Den är nog 10 år gammal.
Vill minnas att den avfuktade ganska bra tidigare men nu när jag har den på "low" dvs den försöker köra ner maximalt så är det svårt att komma under 53% relativ fuktighet och inte blir det mycket vatten i behållaren.
Jag gjorde rent den i helgen (rätt dammig) men ingen större förändring mer än att den går tystare.
Visst borde den kunna komma ner lägre?
Är det så att den har gjort sitt och ny behöver införskaffas?
(duschade vid 08.30)
Jag har i min tvättstuga (med dusch intill) en luftavfuktare Mitsubishi MJ-E16SX-S1. Den är nog 10 år gammal.
Vill minnas att den avfuktade ganska bra tidigare men nu när jag har den på "low" dvs den försöker köra ner maximalt så är det svårt att komma under 53% relativ fuktighet och inte blir det mycket vatten i behållaren.
Jag gjorde rent den i helgen (rätt dammig) men ingen större förändring mer än att den går tystare.
Visst borde den kunna komma ner lägre?
Är det så att den har gjort sitt och ny behöver införskaffas?
(duschade vid 08.30)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "avfuktade"
Avfuktare
Nedan presenteras vårt sortiment av avfuktare. Avfuktare är viktiga verktyg för att upprätthålla en hälsosam och behaglig inomhusmiljö, särskilt i utrymmen som källare, tvättstugor eller badrum, där fuktighetsnivåerna kan vara höga.
Läs mer
Nej, det har den nog aldrig varit
Medlem
· västragötaland
· 35 inlägg
Vid så låga fukt halter så avfuktare inte en konsumentavfuktare nämnvärt största avfuktning sker mellan 100-60%RF och sen avfuktare dom bättre ju varmare det är i rummet. Så baserat på dina mät resultat kan den fortfarande kanske göra sitt jobb
Medlem
· västragötaland
· 35 inlägg
Och sen är den helt onödigt att köra igång den vid en RF på 65
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden