Hej!
Jag har kunnat läsa mig till att DSC och Vera funkar bra ihop, men hittar ingen bra info om hur det ser ut med SPC.
Ni som är kungar på detta kanske kan bidra med nån info om detta?

Jag väljer mellan DSC NEO 2032 eller 2064 och SPC 4320 eller 5320 och vill gärna att larmet ska lira med min Vera Lite så jag slipper byta controller just nu.
Jag vill ha ett larm som klarar både trådat och trådlöst.
Tar tacksamt emot tips på inköpsställen också, har hittat låsshop och uttag181 men vill gärna ha tips på leverantörer utanför Sveriges gränser som funkar bra!

svennas skrev:
Hej!
Jag har kunnat läsa mig till att DSC och Vera funkar bra ihop, men hittar ingen bra info om hur det ser ut med SPC.
Ni som är kungar på detta kanske kan bidra med nån info om detta?

Jag väljer mellan DSC NEO 2032 eller 2064 och SPC 4320 eller 5320 och vill gärna att larmet ska lira med min Vera Lite så jag slipper byta controller just nu.
Jag vill ha ett larm som klarar både trådat och trådlöst.
Tar tacksamt emot tips på inköpsställen också, har hittat låsshop och uttag181 men vill gärna ha tips på leverantörer utanför Sveriges gränser som funkar bra!
Fungerar DSC Neo med Vera?, om jag minns rätt fungerar det endast med gamla DSC typ PC1616.

Jävlar, den hade jag missat....
Tog för givet att den hade samma möjlighet som 1616 etc...

Jag har hjälpt Gol med att skapa stöd för Vera i hans SPC gateway som han tagit fram.
http://www.lundix.se/smarta-losningar/

Funkar hur bra som helst.
Den skapar globala variabler i Vera och som jag förstår det så ska den stödja äldre versioner av Vera genom HTTP interface.
Med hjälp av dem så går det att skapa övervakning på SPC larmets alla ingångar samt zoner och dess status i Vera.
Jag kör UI7 i Vera Edge så äldre bör verifieras.
Följande är ett exempel på adressen som anropas i SPC gateway:
http://ip_address:3480/data_request?id=variableset&Variable=xxxxxxxx&Value=1

Jag håller även på att kolla på att göra detta mot en fiktiv device i Vera enbart för att spegla SPC larmets status och ingångar. Då är det ännu lättare att använda Veras enkla gränssnitt istället för att övervaka globala variabler i Vera.

Kommer skicka dessa uppdateringar till Gol när de är klar.

• Gilla
Klakorp
  • Laddar…
Kanon!
Då är det för mig solklart att välja SPC när det finns såna proffs som ni på detta! :)
Var köper man denna skapelse till box?
Eller ska man köra på Raspberryn som ligger och skrotar här? Köper man mjukvaran då eller? var?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.