Hej
Håller på att renovera 60-talshuset. Började på nytt rum idag och det har inte gått lika bra som föregående rum.
I förra rummet var det ett lager färg + ett lager tapet. Jag ångade då bort tapeten jättelätt och det blev ett fint underlag.
Nu i detta rummet började jag ånga tapet, det är två lager och ej målat under. När jag kommer till originaltapeten underst är det omöjligt att få bort den utan att riva upp kartongen på gipset bakom.
Så ska jag fortsätta ånga så kommer jag behöva bredspackla hela väggen.
Hur hade ni gjort här? Hade det gått snabbare att bara riva ner gipset och sätta nytt? Eller tycker ni jag ska fortsätta och försöka behålla befintligt gips?
Det är tyvärr 255cm i takhöjd så isåfall behöver jag köpa 270cm gips...
Håller på att renovera 60-talshuset. Började på nytt rum idag och det har inte gått lika bra som föregående rum.
I förra rummet var det ett lager färg + ett lager tapet. Jag ångade då bort tapeten jättelätt och det blev ett fint underlag.
Nu i detta rummet började jag ånga tapet, det är två lager och ej målat under. När jag kommer till originaltapeten underst är det omöjligt att få bort den utan att riva upp kartongen på gipset bakom.
Så ska jag fortsätta ånga så kommer jag behöva bredspackla hela väggen.
Hur hade ni gjort här? Hade det gått snabbare att bara riva ner gipset och sätta nytt? Eller tycker ni jag ska fortsätta och försöka behålla befintligt gips?
Det är tyvärr 255cm i takhöjd så isåfall behöver jag köpa 270cm gips...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag skulle undvika att riva ner något alls. Det tycker jag känns som ett onödigt arbetsmoment som inte tillför något. En tanke.N naikon skrev:
Hur man bäst skall gå vidare när man börjat på ett sätt får nog bedömas på plats.
Möjligt att man kanske testar!nikasp skrev:
Den yttersta tapeten är väldigt slarvigt gjord, fylld med stora luftbubblor och släpp i skarvarna. Så den måste bort tyvärr. Annars hade jag såklart bara målat överO skrev:
Klicka här för att svara