Hej!

Jag undrar om någon vet vilken kolv och ventilhylsa som passar till våran gamla Mora tvättställsblandare. Vet inte vilket årtal, bara att den är gammal 😄

• Sex bilder av en gammal tvättställsblandare från Mora, med fokus på kolv och ventilhylsa, som användaren vill identifiera kompatibla reservdelar till.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

T tergo skrev:
[media]
Tack 😊 Jag tittade på den där videon förut o tänkte att delarna kunde passa! En väldigt bra beskrivning och då vet jag vad jag behöver.

• Gilla
tergo
  • Laddar…
A Anna-Karin L skrev:
Tack 😊 Jag tittade på den där videon förut o tänkte att delarna kunde passa! En väldigt bra beskrivning och då vet jag vad jag behöver.
En sak till...om kranen droppar i utloppet efter avstängning, behöver jag byta båda delarna då?
Nu har jag fått två olika svar så undrar vad jag ska köpa, 010 eller 020. RSK 8937589 eller 8937590. Eller funkar båda?

Redigerat:
testa byt kolven ,kanske räcker

• Gilla
Anna-Karin L
  • Laddar…
Till tvättställ har man normalt kolv 010 och till köksblandare och duschblandare kolv 020 som ger ett högre flöde. Har man väldigt dåligt vattentryck går det att sätta kolv 020 även i tvättställsblandare.

J Josth skrev:
Till tvättställ har man normalt kolv 010 och till köksblandare och duschblandare kolv 020 som ger ett högre flöde. Har man väldigt dåligt vattentryck går det att sätta kolv 020 även i tvättställsblandare.
Intressant! Då skulle jag kunna prova 020, vi har rätt dåligt tryck, mest på kallvattnet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.