Vet att det finns tusen trådar om detta men blir så frustrerarad på detta! I allt man kan läsa handlar det om nybyggen eller att det har tilläggisolerats och slutat eldats och det blir problem. Men om man fortfarande eldar och har hyvelspån som isolering då. Har bytt all råspont då 50% var svart så det har ju uppenbarligen inte funkat, om detta uppkom under en den tid det endast var elvärme och ingen badrumsfläkt vet jag inte(stod så då jag köpte det) i nuläget finns ca 10mm spalt mellan ytterpanel och råspont och på vissa ställen är det helt tätt. jag har satt ventilationshuvar upptill i råsponten i varje fack och är på G att såga en 20mm spalt runt hela takfoten då de snickare jag pratat med förespråkar det men det är kanske för de bygger så idag. Hur ska det va på ett gammalt hus? Är det nån som haft väl ventilerat vind utan problem? Gäller norra landet med snö och minus 4månader om år.