Hej! Håller på att isolera ett gammalt höloft och glesar just det sista. Jag har tänkt sätta en ventil i vardera gaveln, men kan inte bestämma mig för om jag ska borra upp hål och sätta rör redan nu eller om jag ska vänta tills osb och gips är monterat. Hur brukar ni göra? Om jag borrar redan nu är det ju enklare att täta ångspärren men det finns ju ingeting att fästa röret i förren ytskiktet är monterat, eller borde jag bygga en liten ram av gles som röret går igenom?
 
Bygg en ram och montera innan. Tycker jag är lättare.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.