3 017 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Ventilation
Har sökt, men inte funnit. Ber om ursäkt om det finns trådar om detta redan.
Jag har köpt hus med bastu. När jag och min pappa byggde bastu på 80-talet i mitt föräldrahem så byggde vi den med tilluft under aggregatet och frånluft högst upp längst bort från aggregatet. I mitt nya hus finns bara frånluft, ingen tilluft.
Är det verkligen så bra? Eller bör jag se till att det tillförs luft till aggregatet?
Jag har köpt hus med bastu. När jag och min pappa byggde bastu på 80-talet i mitt föräldrahem så byggde vi den med tilluft under aggregatet och frånluft högst upp längst bort från aggregatet. I mitt nya hus finns bara frånluft, ingen tilluft.
Är det verkligen så bra? Eller bör jag se till att det tillförs luft till aggregatet?
Om du har en springa mellen golvet och bastudörren så kommer all luft du behöver till bastun in genom denna springa. Så har vi det i våra Ålandska bastur. Det fungerar bra.
Klicka här för att svara