Har sökt, men inte funnit. Ber om ursäkt om det finns trådar om detta redan.

Jag har köpt hus med bastu. När jag och min pappa byggde bastu på 80-talet i mitt föräldrahem så byggde vi den med tilluft under aggregatet och frånluft högst upp längst bort från aggregatet. I mitt nya hus finns bara frånluft, ingen tilluft.

Är det verkligen så bra? Eller bör jag se till att det tillförs luft till aggregatet?
 
AndersG skrev:
El eller vedaggregat?? Se:

[länk]
El. Tack för länken. Faktum är att fläktlösningen skulle kunna vara möjlig i min bastu. Aggregatet sitter mot en vägg som vetter mot en garderob, så det blir inte mycket tilluft om man borrar ett hål där.
 
Om du har en springa mellen golvet och bastudörren så kommer all luft du behöver till bastun in genom denna springa. Så har vi det i våra Ålandska bastur. Det fungerar bra.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.