Påbörjat arbetet med att isolera garage och förråd.
Sätter 25x50 läkt och masonit som luftspalt (grönt + blått i bilden).
Inringat gult blir nätat för att stoppa insekter och där luft till vinden ska in/ut.
Dock undrar jag vad jag bör sätta där panelen slutar (rött i bilden)?
Lär ju hamna isolering ovanpå så vill ju ha så lite luft in som möjligt samtidigt som du vill ha ett luftflöde bakom panelen (väl?).
Ska jag sätta vindduk, plast eller något annat som jag inte tänkt på.?
Sätter 25x50 läkt och masonit som luftspalt (grönt + blått i bilden).
Inringat gult blir nätat för att stoppa insekter och där luft till vinden ska in/ut.
Dock undrar jag vad jag bör sätta där panelen slutar (rött i bilden)?
Lär ju hamna isolering ovanpå så vill ju ha så lite luft in som möjligt samtidigt som du vill ha ett luftflöde bakom panelen (väl?).
Ska jag sätta vindduk, plast eller något annat som jag inte tänkt på.?
Lyfter min tråd.
Någon som testat luftspaltsskivor i papp typ Tecca AirGap Eaves
https://www.teccaworld.com/produkter/tak/vindavledare-luftspaltsskivor/airgap-eaves
Känns som en enkel lösning men hur håller det över tid?
Någon som testat luftspaltsskivor i papp typ Tecca AirGap Eaves
https://www.teccaworld.com/produkter/tak/vindavledare-luftspaltsskivor/airgap-eaves
Känns som en enkel lösning men hur håller det över tid?
Klicka här för att svara


