Påbörjat arbetet med att isolera garage och förråd.
Sätter 25x50 läkt och masonit som luftspalt (grönt + blått i bilden).
Inringat gult blir nätat för att stoppa insekter och där luft till vinden ska in/ut.

Dock undrar jag vad jag bör sätta där panelen slutar (rött i bilden)?
Lär ju hamna isolering ovanpå så vill ju ha så lite luft in som möjligt samtidigt som du vill ha ett luftflöde bakom panelen (väl?).
Ska jag sätta vindduk, plast eller något annat som jag inte tänkt på.?
 
  • Närbild på garageisolering med träreglar, nät, och fuktbarriär markerat i gult, blått, grönt och rött. Vinkelhake och måttstock visas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle skiva upp precis innanför panelens luftsspal så isoleringen bara lägger sig över väggen, inte förbi stommen. Skivan får möta upp luftavledaren.
Bilden visar en isolering placerad över en vägg med en mätsticka, träpanel och markerade luftspalter för byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dede77
  • Laddar…
Detalj från svensk trä.
Konstruktionsritning av takkonstruktion med isolering och olika konstruktionslager markerade med nummer. Visar genomskärning av tak och vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.