2 923 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Ventilation vid nock, utbyggnad
Halloj,
Nu har jag sökt runt i timmar för att hitta information om det behövs ventilation vid nock om man har värmeisolerat sadeltak (https://www.traguiden.se/konstrukti...derlag-av-trapanel/spantak/varmeisolerat-tak/) men det finns mkt åsikter om detta..
Taket ena sidan 4,2m och andra 3,2m lutning 24 grader.
Konstruktion:
betongpannor.
underlagsduk (mataki haloten 380)
luftspalt 45mm,
vindduk (mataki halotex w7)
isolering 270mm
ångspärr
isolering 45mm
Så frågan är, behövs det ventilation vid nock eller att ventilationen mellan fot till fot är tillräcklig?
Tack för hjälpen.
Nu har jag sökt runt i timmar för att hitta information om det behövs ventilation vid nock om man har värmeisolerat sadeltak (https://www.traguiden.se/konstrukti...derlag-av-trapanel/spantak/varmeisolerat-tak/) men det finns mkt åsikter om detta..
Taket ena sidan 4,2m och andra 3,2m lutning 24 grader.
Konstruktion:
betongpannor.
underlagsduk (mataki haloten 380)
luftspalt 45mm,
vindduk (mataki halotex w7)
isolering 270mm
ångspärr
isolering 45mm
Så frågan är, behövs det ventilation vid nock eller att ventilationen mellan fot till fot är tillräcklig?
Tack för hjälpen.
Klicka här för att svara