Hej,
Ska flytta in i ett hus som har 3 mystiska burkar ut mot ventilation.
Två sitter vertikalt ut mot tacknock där friskluftsventiler sitter. Burkarna sitter ca 10 cm innanför ventilerna, från ventil är det öppet ut mot vind. Den blockerar ej, men torde ändå bromsa flödet en en aning.
På ena nock sitter förutom som ovan en likadan burk men riktad rakt ner, vertikalt. Därefter en ca 50cm lång fyrkantig trumma (plåt) med öppning ner mot carport.
Burkarna är en rejäl konstruktion i järn.
Någon ide? Skulle kunna vara larmhorn men den tycks lite överdrivet stabilt byggd?
Jag har inte lyckats följa kablar då det är mycket bråte.
mvh
Ska flytta in i ett hus som har 3 mystiska burkar ut mot ventilation.
Två sitter vertikalt ut mot tacknock där friskluftsventiler sitter. Burkarna sitter ca 10 cm innanför ventilerna, från ventil är det öppet ut mot vind. Den blockerar ej, men torde ändå bromsa flödet en en aning.
På ena nock sitter förutom som ovan en likadan burk men riktad rakt ner, vertikalt. Därefter en ca 50cm lång fyrkantig trumma (plåt) med öppning ner mot carport.
Burkarna är en rejäl konstruktion i järn.
Någon ide? Skulle kunna vara larmhorn men den tycks lite överdrivet stabilt byggd?
Jag har inte lyckats följa kablar då det är mycket bråte.
mvh
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har hittat en produkt som liknar, vikt 2.4kg. Kan stämma..!
https://www.seimi-equipements-marin.../tonalarm-120-electronic-siren-64-to/pdt_8920
https://www.seimi-equipements-marin.../tonalarm-120-electronic-siren-64-to/pdt_8920
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad är denna mystiska slang/sladd som sticker ut från huset 2m under marken? Upptäckts vid dräneringsarbete.
Grund & Markarbeten -
Hjälp med att identifiera något som gräver vid husgrund och lämnar mystiska spår i snön
Övrigt husrelaterat -
Min mystiska "tapet" - vad är detta och hur går jag vidare
Färg, Måla & Tapetsera