52 984 läst ·
163 svar
53k läst
163 svar
Vems är bryggan !
Nej, det borde ju motsvara att ställa utemöbler på stranden, dvs försök till utökning av hemfridszon inom strandskydd. Har för mig att jag läste någonstans ang. bygglov för bryggor, att man skulle undvika alla sociala detaljer som t ex sittplatser på ritningarna.harry73 skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 222 inlägg
På samma sätt som allemansrätten ger TS rätt att vistas på bryggan (ja, tillfälligtvis, men visa gärna en dom där någon åkt dit på överutnyttjande av badplats den som inte släppt det än), så hindrar den både TS och grannen från att sätta upp möbler och dylikt som avskräcker allmänheten från att vara där.
Oavsett vilka avtal TS och grannen har sinsemellan är det normalt inte tillåtet.
Oavsett vilka avtal TS och grannen har sinsemellan är det normalt inte tillåtet.
Produkter som diskuteras: "avskräcker"
Avskräckare Mus&Råtta MR50 Battery
Batteridriven musavskräckare
549 kr inkl moms
Läs mer
Skogsägare
· 23 222 inlägg
Jag gick tillbaka till de första inläggen för att friska upp minnet lite, och fastnade för det här.D danneman10 skrev:
För TS del är det kanske för sent, men för andra som läser tråden: Gör att inte såhär mot er själva. Köp inte fastigheter med oklara rättigheter och hoppas att det löser sig. I alla fall inte utan att veta att ni köper på spekulation eller att det är en fråga som inte är av avgörande betydelse.
Det behövs inget bygglov för brygga, så det har du läst någon annanstans.K kindvall skrev:
Skogsägare
· 23 222 inlägg
Det är nog strandskyddsdispens och inte bygglov som avses, men rådet i sak är relevant.
Hej o tack för alla svar o ert engagemang i frågan. Jag tror jag har fått de svaren som behövs för att komma vidare. Än en gång, tack för ert engagemang!
Tycka är subjektivt.D danneman10 skrev:
Tack vare otydligt avtal kostar det en domstolsprocess att få reda på vad avtalet betyder.
Du fick in nära 160 synpunkter. Klarnade ärendet? Fick du överhuvudtaget in något användbart - dvs svar på din fråga? det verkade vara gott om gissningar, som för din del inte har något större värde, antar jag.D danneman10 skrev:
Det löste sig. Grannen kontaktade en tredje part som löste vårt dilemma. Det visade sig att grannen hade rätt till bryggan. Bara att gilla läget o hoppas att de kommer njuta av bryggan. I detta fall känns det som att mäklaren lovade lite för mycket.P Puide skrev:
D danneman10 skrev:
Alltid bra att få ordning på frågor som denna, tråkigt att beslutet gick er emot.
Tänker ni på något vis gå vidare med mäklaren som lovat lite för mycket?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden