K kortis skrev:
Jag tycker man borde ha en app med en ögonblicksbild över den totala förbrukningen, ex nu står det mesta stilla hos eon så nu är det billigt att köra igång maskinerna. Eller en varning nu är det dyrt.
Vi hade blinkande lampor och sirener när vi överskred vårt abonnemang då blev det dyrt dyrt,
Kan tipsa om appen "Elen" (helt gratis!) den visar ett tydligt tårtdiagram över Sveriges elproduktion just nu, uppdaterar också diagrammet var 15e minut (kärnkraft, vattenkraft, värmekamera, vindkraft och solkraft), där man ganska snabbt lär sig hur sverige elproktion varierar vid olika väderomslag/ årstider / driftsstopp
 
  • Gilla
kortis och 1 till
  • Laddar…
S Seglarvännen skrev:
…. uppdaterar också diagrammet var 15e minut (kärnkraft, vattenkraft, värmekamera, vindkraft och solkraft), ….
”Värmekamera” låter spm en intressant elproducent…😆 som autocorrect troligen har uppfunnit.
 
R roli skrev:
”Värmekamera” låter spm en intressant elproducent…😆 som autocorrect troligen har uppfunnit.
Ahh, autocorrect skojade till det... skulle stå värmekraft
 
S Seglarvännen skrev:
Kan tipsa om appen "Elen" (helt gratis!) den visar ett tydligt tårtdiagram över Sveriges elproduktion just nu, uppdaterar också diagrammet var 15e minut (kärnkraft, vattenkraft, värmekamera, vindkraft och solkraft), där man ganska snabbt lär sig hur sverige elproktion varierar vid olika väderomslag/ årstider / driftsstopp
Jag brukar kolla på Svenska kraftnät ”kontrollrummet”
 
K kortis skrev:
Jag brukar kolla på Svenska kraftnät ”kontrollrummet”
Tack, intressant och se där hur vi säljer/köper internt/till grannländer och hur olika elproduktionen ser ut för resp land.
 
  • Gilla
kortis
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.