Skall bygga bastu och gäst stuga. Men osäker vart och hur från och tilluft fungerar:/Dörren har ju en bred glepa nertill. Enklare avlopp bara för vatten i bastun.skickar man ut frånluften i huset:/ tänkte bra det blir varmt där. Eller skall den utanför huset. Vore så glad om någon vill tala om vad ni hade gjort:)
 
  • Handritad planer för ett badrum innehållande bastu, toa, dörr och fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Mariette B skrev:
Skall bygga bastu och gäst stuga. Men osäker vart och hur från och tilluft fungerar:/Dörren har ju en bred glepa nertill. Enklare avlopp bara för vatten i bastun.skickar man ut frånluften i huset:/ tänkte bra det blir varmt där. Eller skall den utanför huset. Vore så glad om någon vill tala om vad ni hade gjort:)
Denna luft som är varm och fuktig bör gå ut genom väggen och ut, utanför bastudörren. Men sen vore det bra och få in friskluft i sovutrymmet också. Skulle nog sätta en badrumsfläkt utanför bastu som ökar hastigheten vid ökad fukt men som går på låg varv annars samt en tilluftsventiler i sovutrymmet. Gärna på lägre position än frånluften. Wc behöver bara en glipa i underkant dörr om man vill spara in en frånluft där också. Annars kan jag tänka mig en badrumsfläkt där också men som enbart går på belysning som tänds med viss fördröjning efter man släcker. Nån dusch?
 
Redigerat:
H Håbbe01 skrev:
Denna luft som är varm och fuktig bör gå ut genom väggen och ut, utanför bastudörren. Men sen vore det bra och få in friskluft i sovutrymmet också. Skulle nog sätta en badrumsfläkt utanför bastu som ökar hastigheten vid ökad fukt men som går på låg varv annars samt en tilluftsventiler i sovutrymmet. Gärna på lägre position än frånluften. Wc behöver bara en glipa i underkant dörr om man vill spara in en frånluft där också. Annars kan jag tänka mig en badrumsfläkt där också men som enbart går på belysning som tänds med viss fördröjning efter man släcker. Nån dusch?
Tack för att du tog dig tid att svara:) Ingen specefik dusch utan mer vatten att hälla över sig i bastun bara som rinner ut i enkelt avlopp bara
 
  • Gilla
Håbbe01
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.