14 936 läst ·
33 svar
15k läst
33 svar
Vem får pengarna för min lagfart?
Läkemedel är momsfria. Om de fås på recept.-MH- skrev:Jag tror du gör det svårt för dig, injonil. Det är en skatt som finns, det finns mängder av skatter som man kan ifrågasätta på mänga goda grunder.
Vad är det för vits med att betala till staten varje gång samma stockholmaren byter bil, när andra hitatt sin drömbil eller cyklar?
Vad är det för vits att fastigheter är momsbefriade, men inte smör och läkemedel?
Moms straffar de som köper mycket dyra grejer. Inkomstskatt straffar de som tjänar mycket. Stämpelskatt straffar de som köper dyra hus.
Vad är det som inte går att jämföra, menar du?
OT, just saying...
Klicka här för att svara