harry73
diskutera med grannen vad ni ska göra med servitutet. Kan tänka mig att de inte har lust att avsluta servitut så länge det inte kostar för mycket, men går pumpen sönder, står brunnen utan vatten på sommaren eller finns det andra stora kostnader som kommer, vill de inte heller lägga pengar på det. När ni har kommit ditt är det säkert inget problem att skriva ett avtal att servitutet inte längre gäller. Detta avtalet ska då registrera på samma sätt som ett avtalsservitut.
Nu antar jag att vattenservitutet var just ett avtalsservitut och att den registrerades hos lantmäteriet.
 
  • Gilla
matsgran
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.