111 882 läst ·
1 322 svar
112k läst
1,3k svar
Vedrök dödar ca 700 personer om året!
Medlem
· västra götaland
· 1 016 inlägg
De flesta stryper ju tilluften för att det inte ska bli så varmt/veden ska räcka längre.
Då blir det ju dålig förbränning.
Jag vill minnas att det ska vara över 800°C för att det ska bli mindre skräp i röken.
Då blir det ju dålig förbränning.
Jag vill minnas att det ska vara över 800°C för att det ska bli mindre skräp i röken.
Och pratar vi partiklar i luften så bryr dom sig inte om några gränser.
Tyskland, Polen och även Danmark har kolkraftverk som vi köper el av under kalla dagar.
Så vi lade ner kärnkraft i Skåne för att importera kolkraft från våra grannar och får deras utsläpp av partiklar på köpet.
Tyskland, Polen och även Danmark har kolkraftverk som vi köper el av under kalla dagar.
Så vi lade ner kärnkraft i Skåne för att importera kolkraft från våra grannar och får deras utsläpp av partiklar på köpet.
Medlem
· västra götaland
· 1 016 inlägg
Medlem
· Halland
· 4 507 inlägg
För mycket neggisar som bara vill förbjuda. I tättbebyggt område har man alltid 230 volt och då kan man ha en katalysator som förvärms innan start, problemet löst. Man skulle till och med kunna använda AdBlue.
Men det vill inte miljövänstern för det sanna problemet för dem är att folk är oberoende och inte kan sugas ut med obscena el- och fjärrvärmepriser.
Men det vill inte miljövänstern för det sanna problemet för dem är att folk är oberoende och inte kan sugas ut med obscena el- och fjärrvärmepriser.
Och baserat på vad min bekantskapskrets berättat i frågan så är det 0%. Undrar vad vi egentligen kan dra för slutsats? 🤔😉blackadder skrev:
Fast ska jag vara helt ärlig så har jag nog aldrig diskuterat detta med någon i bekantskapskretsen så jag har ingen aning om hur de eldar eller hanterar eventuella spjäll. Du och jag verkar ha lite olika samtalsämnen med våra bekanta. 😀