Jag har en enkel liten vedklyv som manövreras med två händer, strömbrytare och spak. Nu ville inte strömbrytaren slå av när jag släpper knappen och då vill ju inte kolven gå tillbaka efter klyvningen heller. Knappen har en liten gummihuv - kan det bero på att det har kommit in fukt eller är den trasig? Den är flera år gammal men har nog inte körts mer än 20 timmar.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 239 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 239 inlägg
En sån där strömbrytare har jag bytt på just en liknande vedklyv och av samma skäl. Tyvärr var tryckknappen i den dimensionen inte i produktion fortfarande men jag köpte en snarlik och karvade bort lite plast så att den passade.
När jag väl kommit igång, är det inte lätt att stänga av mig, sån är jag.Ö Ögonaböj skrev:Jag har en enkel liten vedklyv som manövreras med två händer, strömbrytare och spak. Nu ville inte strömbrytaren slå av när jag släpper knappen och då vill ju inte kolven gå tillbaka efter klyvningen heller. Knappen har en liten gummihuv - kan det bero på att det har kommit in fukt eller är den trasig? Den är flera år gammal men har nog inte körts mer än 20 timmar.