Hej

Har precis köpt en Bosch GSR 18v 65.

1. På själva paketet och även när man bildsöker på google så ser maskinen annorlunda ut än den som låg i paketet. Framförallt chucken och färgen skiljer sig åt. Någon som har en aning om varför?

2. Noterade även att den yttersta smala svarta ringen snurrar fritt och för en del oväsen precis när man släpper borr-/skruvknappen (se rödmarkering på bild). Den liksom efterroterar och ger ifrån sig ett ganska gällt ljud. Ska det vara såhär?

Ska åka tillbaka till butiken och fråga, men ställer även frågan här så att jag får lite mer kött på benen.

Mvh
Jonathan

• IMG_4237.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_4238.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Jorel03
  • Laddar…

Bästa svaret

F Fyrtiofemgrader skrev:
Hej

1. På själva paketet och även när man bildsöker på google så ser maskinen annorlunda ut än den som låg i paketet. Framförallt chucken och färgen skiljer sig åt. Någon som har en aning om varför?

2. Noterade även att den yttersta smala svarta ringen snurrar fritt och för en del oväsen precis när man släpper borr-/skruvknappen (se rödmarkering på bild). Den liksom efterroterar och ger ifrån sig ett ganska gällt ljud. Ska det vara såhär?

Ska åka tillbaka till butiken och fråga, men ställer även frågan här så att jag får lite mer kött på benen.

Mvh
Jonathan
Hej, det kan låta om en tom,ej åtdragen chuck, med ett borr i chucken ska det inte låta

T teuvo tainio skrev:
Hej, det kan låta om en tom,ej åtdragen chuck, med ett borr i chucken ska det inte låta
Tack! Det var lösningen på den frågan. Nu undrar jag bara varför maskinen ser annorlunda ut😬

F Fyrtiofemgrader skrev:
Tack! Det var lösningen på den frågan. Nu undrar jag bara varför maskinen ser annorlunda ut😬
Hej, fotot visar nog en maskin av annan års modell, troligen tillverkad i ett annat land än din, jag har sett Bosch maskiner i lite olika blå kulörer genom åren, Blå= proffsmaskin, Grön= Hobby maskin, de finns i lite olika gröna kulörer

• Gilla
Fyrtiofemgrader
  • Laddar…
F Fyrtiofemgrader skrev:
Hej

Mvh
Jonathan
Jag har en GSR18V-65 som är identisk med din vad gäller utförande och färg. Bilden på lådan är också likadan som din bild dvs inte exakt lik verklig maskin. Det är så de ser ut nuförtiden skulle jag gissa på. Min är tillverkad för ett år sedan i Malaysia. Vad gäller den frisnurrande ringen i nosen på chucken så skiljer det lite mellan olika exemplar av de GSR/GSB som jag har (45, 55, 65, 90). Så Du kan känna Dig lugn

• Gilla
zarkov
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Jag har en GSR18V-65 som är identisk med din vad gäller utförande och färg. Bilden på lådan är också likadan som din bild dvs inte exakt lik verklig maskin. Det är så de ser ut nuförtiden skulle jag gissa på. Min är tillverkad för ett år sedan i Malaysia. Vad gäller den frisnurrande ringen i nosen på chucken så skiljer det lite mellan olika exemplar av de GSR/GSB som jag har (45, 55, 65, 90). Så Du kan känna Dig lugn.
Låter ju rimligt. Då släpper jag det och får vidare med livet. Tack för alla svar!

Ringen som snurrar fritt i nosen är en feature som hindrar, eller iaf minskar, repor när den roterande chucken kommer i kontakt med en yta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.