R roke skrev:
🙂Jag är lite avundsjuk på din fina pw-klyv.
Jag har länge funderat på en sån eller något liknande men det har inte blivit av.
Ja det är en vacker maskin!

Vad har du för vedklyver?

Jag har en liten bänkhydraulklyv som jag brukar ta fram ibland när jag inte orkar hålla på med yxan. Det går det med, men visst..

R roke skrev:
Jag har en liten bänkhydraulklyv som jag brukar ta fram ibland när jag inte orkar hålla på med yxan. Det går det med, men visst..
Jag började använda yxan i år, men det var för mycket för min arm. Det går inte längre.
Hur många kubikmeter klyver du per år ungefär?

Zebehn Zebehn skrev:
Jag började använda yxan i år, men det var för mycket för min arm. Det går inte längre.
Hur många kubikmeter klyver du per år ungefär?
Omkring 15-20

• Wow
Norrtull
  • Laddar…
R roke skrev:
Omkring 15-20
R roke skrev:
Det är mycket också.

J Jaggatagga skrev:
Jag har en 8t stående klyv från Biltema. Den fungerar bra. Vissa stycken har den lite problem med, så jag tror att 6t är för klent.

Jag köpte den för att jag kom över en massa fullstor tall som jag sågade upp i 30cm stycken.

Jag tror att liggande vedklyvar med "kors" är lämpligare för att klyva mindre träd. Du får inte upp någon hög klyvhastighet i stående. Den är mycket tyng att flytta. Fördelen är väl att man kan klyva överstora cirkelsnitt. Dessutom så finklyver jag när jag ändå håller på.

Jag tror inte den där fyrvägskilen passar.
Hej, har oxå en likadan med problem. På brytaren där man kopplar in förlängningssladden har en stiftet gått av. Har fixat en ny ”likadan” men hur vi än kopplar så fungerar det inte?? Slängt den gamla där kopplingsschemat satt, du skulle inte orka ta ett foto på brytaren där schemat sitter på sidan ?
Mvh/Gatte

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.