T
F fribygg skrev:
Kan det bli 400m3 stjälpt pannved?
Blir det inte ca 250m3?:thinking: mycket blir det iaf:crysmile: räcker i flera år även om jag säljer lite ved:D
 
T Tamak skrev:
Blir det inte ca 250m3?:thinking: mycket blir det iaf:crysmile: räcker i flera år även om jag säljer lite ved:D
Du får nog minst 250m3 travat om du klyver 100m3 fast
Skattefritt är det ju om man eldar det på samma fastighet som Daniel 109 så vänligt påpekade
 
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Jag läste din länk och kan konstatera att vad gäller klimatet är fossildrivna fordon en stor bov, det var dock etter värre att skaffa barn! Konstigt nog var inte "sluta elda med ved" med på listan :thinking:.
När miljövänstern började hävda att det var dåligt för klimatet att skaffa barn så slutade jag ta idioterna på allvar. Samtidigt vill de ha massiv invandring vilket påstås minska utsläppen eftersom dessa personer har vuxit upp i fattigdom men när, dessa personer väl bosatt sig i Sverige får de absolut inte skaffa barn för då blir ju dessa barn högutsläppare.

Det handlar om en undergångskult a la Folkets Tempel där Märta Stenevi ersatt Jim Jones.
 
  • Gilla
Tubes
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
När miljövänstern började hävda att det var dåligt för klimatet att skaffa barn så slutade jag ta idioterna på allvar. Samtidigt vill de ha massiv invandring vilket påstås minska utsläppen eftersom dessa personer har vuxit upp i fattigdom men när, dessa personer väl bosatt sig i Sverige får de absolut inte skaffa barn för då blir ju dessa barn högutsläppare.

Det handlar om en undergångskult a la Folkets Tempel där Märta Stenevi ersatt Jim Jones.
Strunta i politikerna och ideologerna. Läs forskningen istället. Barn ÄR det värsta vi kan göra mot klimatet. Punkt.
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
De som värmer sina hus genom att elda ved kan inte åka på långväga utlandssemester med miljöhemska flygresor eftersom kåken fryser sönder då. På vår, sommar och höst måste veden fås fram.

Så jag är övertygad om att vedeldare är bättre för klimatet totalt sett än andra.
 
  • Haha
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Majgårdarna
Hårdrockare då! Tänk vad elände de ställer till med!!
 
  • Haha
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
T
F fribygg skrev:
Du får nog minst 250m3 travat om du klyver 100m3 fast
Skattefritt är det ju om man eldar det på samma fastighet som Daniel 109 så vänligt påpekade
Ja kanske det va 250m3 travat. Minns aldrig hur det var. Skattefritt är det för det:D behöver inte tala om allt
 
mexitegel mexitegel skrev:
De som värmer sina hus genom att elda ved kan inte åka på långväga utlandssemester med miljöhemska flygresor eftersom kåken fryser sönder då. På vår, sommar och höst måste veden fås fram.

Så jag är övertygad om att vedeldare är bättre för klimatet totalt sett än andra.
Nja, det går utmärkt att både fälla, klyva och stapla sin ved nu i november då löven fallit
 
B
mexitegel mexitegel skrev:
De som värmer sina hus genom att elda ved kan inte åka på långväga utlandssemester med miljöhemska flygresor eftersom kåken fryser sönder då. På vår, sommar och höst måste veden fås fram.

Så jag är övertygad om att vedeldare är bättre för klimatet totalt sett än andra.
Elpatron?
 
A Anders_Nilsson skrev:
När miljövänstern började hävda att det var dåligt för klimatet att skaffa barn så slutade jag ta idioterna på allvar.
Det handlar om en undergångskult a la Folkets Tempel där Märta Stenevi ersatt Jim Jones.
Va då fanns det alltså nån som tog dem på allvar innan dess?
 
Cancerman_777 Cancerman_777 skrev:
Strunta i politikerna och ideologerna. Läs forskningen istället. Barn ÄR det värsta vi kan göra mot klimatet. Punkt.
Så människan skall dö ut? Eller hur skall nya människor skapas?
 
A Anders_Nilsson skrev:
Så människan skall dö ut? Eller hur skall nya människor skapas?
japp...allt för klimatet
 
A Anders_Nilsson skrev:
Så människan skall dö ut? Eller hur skall nya människor skapas?
Vi borde definitivt halvera befolkning och det är enkelt gjort; max 0,5 barn per individ.
 
  • Gilla
  • Haha
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Nja, det går utmärkt att både fälla, klyva och stapla sin ved nu i november då löven fallit
Äh, ville ju bara argumentera för att vedeldning är miljövänligt ;):crysmile:
 
mexitegel mexitegel skrev:
Äh, ville ju bara argumentera för att vedeldning är miljövänligt ;):crysmile:
Det är kanske ännu miljövänligare att frysa?

Jag är inte beredd att prova själv men har ju inget emot om någon annan avstår värme, familjebildning och ett modernt bekvämt liv i miljöns namn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.