Enligt rykten vill EU förbjuda vedeldning,Det ska endast bli tillåtet att elda med pellets, Dom vill få bort all "gratiseldning" för fastighetsägare med tillgång till egen ved, och dessutom påstås att vi som eldar med ved skövlar skogen,
Någon som hört om detta ?

• Haha
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
P
L Leffe Sorunda skrev:
Enligt rykten vill EU förbjuda vedeldning,Det ska endast bli tillåtet att elda med pellets, Dom vill få bort all "gratiseldning" för fastighetsägare med tillgång till egen ved, och dessutom påstås att vi som eldar med ved skövlar skogen,
Någon som hört om detta ?
vilket aprilskämt har du hittat nu? :crysmile::crysmile:

• Gilla
Fadai
  • Laddar…
P
Rykten är ju inte lika trovärdigt som källor. Så fram med källan först.

Jag kommer elda i min kamin vare sig de säger att man inte får eller ej nere i Bryssel.

• Gilla
erkka och 5 till
  • Laddar…
P
Rkarlsson skrev:

Jag kommer elda i min kamin vare sig de säger att man inte får eller ej nere i Bryssel.
swexit pågång hör jag;)(y)

• Gilla
  • Älska
Hugo den andre och 4 till
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:

Eu rapport forest strategy post-2020. Miljökommissionär Virginius Sihkevicium, Dokumentet läckt av Green Deal, Förvånad ? 2018 ville ju regeringen förbud att elda i vedspisar ,

• Gilla
Skyskraper99
  • Laddar…
Danskarna försökte ju med skatt på vedeldning, såvitt jag förstår lyckades det inte.

Tror inte jag bryr mig om reglerna om man inför vedeldningsförbud.

EU reglerna är nog bra i Bryssel och andra storstäder, i nordisk glesbygd och landsbygd tillämpar vi ju sunt förnuft.

• Gilla
hp73 och 7 till
  • Laddar…
P
bara för att EU säger något betyder inte det att Sverige lägger sig platt...
Det ska igenom riksdagen också...

• Haha
  • Gilla
hp73 och 6 till
  • Laddar…
Alltför ofta lägger sig Sverige platt, men att förbjuda vedeldning med egen ved på egen skogsfastighet är så dumt så man skulle kunna tro att de gröna har skrivit förslaget.

• Gilla
märklin och 13 till
  • Laddar…
P
F fribygg skrev:
Alltför ofta lägger sig Sverige platt, men att förbjuda vedeldning med egen ved på egen skogsfastighet är så dumt så man skulle kunna tro att de gröna har skrivit förslaget.
Det har de nog gjort också..
Men det blir nog svårt att bara utfärda ett förbud hur som... iallafall inom en 10 års period..
Och remisser.. utredningar mm..
Så runt 25 år kanske..

BigR
Nu är det väldigt snart val igen, värt att tänka på om man vill påverka framtida användning av småmotorer, vedeldning, kolgrillar etc,

• Gilla
Söne och 3 till
  • Laddar…
Jomenvisst, de svenska riksdagspartierna är väl ungefär lika flata mot EU allihop

• Gilla
Peter787
  • Laddar…
P
BigR BigR skrev:
Nu är det väldigt snart val igen, värt att tänka på om man vill påverka framtida användning av småmotorer, vedeldning, kolgrillar etc,
fortsätter folk att rösta på vänster så blir det bara värre..

• Gilla
  • Haha
hp73 och 7 till
  • Laddar…
P
F fribygg skrev:
Jomenvisst, de svenska riksdagspartierna är väl ungefär lika flata mot EU allihop
Ja det är väl bara SD som säger något sånär nej...

• Gilla
Polara66 och 2 till
  • Laddar…
P
Lägg skolor, sjukvård och infrastruktur åt sidan.. Vi män måste elda

• Gilla
hushem och 4 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Ja det är väl bara SD som säger något sånär nej...
Gör de?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.