P
F fribygg skrev:
Gör de?
gör de inte det då?
Om man jämför med alla andra..

P
MaxHugo skrev:
Lägg skolor, sjukvård och infrastruktur åt sidan.. Vi män måste elda
vi som har eldning som enda värmekälla iallafall...

• Gilla
Norrtull och 2 till
  • Laddar…
MaxHugo skrev:
Inte nödvändigtvis måste vi män elda, det har ofta gjorts av kvinnan i huset.
Vi måste se till att vi och våra eventuella familjer inte fryser, det är sedan gammalt

• Gilla
SonnyListon och 3 till
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
Absolut.
Själv ingår jag i "endast två gånger i veckan". Kunde bara se mig en medelålders man få tillfälle att ställa en fråga i live tv och han väljer ved eldning. :rofl:

• Gilla
linneac
  • Laddar…
P
eldar varje dag.. har ingen ackumulatortank.
Men det är härligt ändå.. :cool:(y)

• Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
I det här vädret går det ju an att låta bli att elda.
Våra svenska politiker har ju misskött energiförsörjning och distribution i flera tiotals år, när elen inte räcker är nog en välfylld vedbod och en kakelugn eller kamin hos befolkningen inte så fel.

Det blev ju inget av vedspis förbudet Boverket försökte genomföra för tre år sedan, byråkrater ska helst inte lägga sej i vedeldning oavsett om de är svenska eller Brysselbaserade.

• Gilla
Spoz och 4 till
  • Laddar…
P
Maskintok skrev:
swexit pågång hör jag;)(y)
Bah, jag vill inte ha Swexit, jag har nytta av EU. Sverige drog in min vård de förbannade hjärnorna och 300 000 andras vård. Eu gjorde att vi kunde få vård i dk.
Så jag har befogenhet att elda satan i det ;) Och eftersom elen bara blir dyrare så är det fult om det stämmer att vi inte får stödelda.

P
L Leffe Sorunda skrev:
Eu rapport forest strategy post-2020. Miljökommissionär Virginius Sihkevicium, Dokumentet läckt av Green Deal, Förvånad ? 2018 ville ju regeringen förbud att elda i vedspisar ,
Jag menade som i länk =)
Vi behöver troligtvis inte ens oroa oss.

P
MaxHugo skrev:
Vad menar du?
Det har de ju redan gjort?

Så när de lagt ner all skola, sjukvård och våra vägar är värre än i det avlägsnaste ryssland så ska jag väl kunna få lite värme framför tvn.

• Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
P
BigR BigR skrev:
Nu är det väldigt snart val igen, värt att tänka på om man vill påverka framtida användning av småmotorer, vedeldning, kolgrillar etc,
Så vem är det som man vill ha som inte kommer försvåra för alla?

MaxHugo skrev:
Fast problemet ligger ju inte hos oss enskilda. Utan det du skriver skulle bättre uttryckas som:

Lägg skolor, sjukvård och infrastruktur åt sidan.. Vi politiker måste lägga oss i om folk eldar.

Med det sagt tror jag iofs. inte att något sådant här är på gång, men att försvara politikers klåfingrighet med att frågan är för liten för att bry sig om är absurt. Då kan de väl låta bli då.

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Jag hittar inte namnet på den där kommisionären. Det här låter som en skröna även om säkert många på Södermalm skulle jubla. Jag tycker hela EU:s tänk kring skogen som CO2-sänka är fel. Man borde först förbjuda eldning av fossilt kol inom EU så vore problemet löst. Men man föredrar att offra mindre nationer som Sverige och Finland som normalt sett inte brukar bråka för att slippa ta striden mot elefanten i rummet.

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Som vanligt är det Fria Tider som är i farten för att sprida missnöje.

EU vill stoppa vedeldning | Fria Tider
:p Det är ju tur att Fria Tider ger källhänvisningar iallafall, de har helt enkelt re-wrajtat (och vinklat om) en DN-artikel med rubriken
"Miljökommissionär ger Sverige fel i forskarstrid om skogen".

• Gilla
linneac och 7 till
  • Laddar…
P
börjar bli dags att stoppa EU och allt annat som ska begränsa vårt leverne..

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.