47 579 läst ·
370 svar
48k läst
370 svar
Vedeldningsförbud
I det här vädret går det ju an att låta bli att elda.Maskintok skrev:
Våra svenska politiker har ju misskött energiförsörjning och distribution i flera tiotals år, när elen inte räcker är nog en välfylld vedbod och en kakelugn eller kamin hos befolkningen inte så fel.
Det blev ju inget av vedspis förbudet Boverket försökte genomföra för tre år sedan, byråkrater ska helst inte lägga sej i vedeldning oavsett om de är svenska eller Brysselbaserade.
Bah, jag vill inte ha Swexit, jag har nytta av EU. Sverige drog in min vård de förbannade hjärnorna och 300 000 andras vård. Eu gjorde att vi kunde få vård i dk.Maskintok skrev:
Så jag har befogenhet att elda satan i det
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 189 inlägg
Fast problemet ligger ju inte hos oss enskilda. Utan det du skriver skulle bättre uttryckas som:MaxHugo skrev:
Lägg skolor, sjukvård och infrastruktur åt sidan.. Vi politiker måste lägga oss i om folk eldar.
Med det sagt tror jag iofs. inte att något sådant här är på gång, men att försvara politikers klåfingrighet med att frågan är för liten för att bry sig om är absurt. Då kan de väl låta bli då.
Medlem
· Halland
· 4 495 inlägg
Jag hittar inte namnet på den där kommisionären. Det här låter som en skröna även om säkert många på Södermalm skulle jubla. Jag tycker hela EU:s tänk kring skogen som CO2-sänka är fel. Man borde först förbjuda eldning av fossilt kol inom EU så vore problemet löst. Men man föredrar att offra mindre nationer som Sverige och Finland som normalt sett inte brukar bråka för att slippa ta striden mot elefanten i rummet.
Som vanligt är det Fria Tider som är i farten för att sprida missnöje.
EU vill stoppa vedeldning | Fria Tider
EU vill stoppa vedeldning | Fria Tider
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 631 inlägg
A Abies koreana skrev:
"Miljökommissionär ger Sverige fel i forskarstrid om skogen".