Efter en hel del bråkande för att få bygga är jag äntligen i startgroparna. Har dock glömt en del info jag hade färskt när det var på tapeten förra gången innan jag blev snuvad på tomten.. nu är det uppåt värre
Jag ska bygga sluttningshus med nedre våningen av lecablock(inte isoleca) och jag minns att man kunde bara göra en viss längd på den bakre väggen(mot marken) utan att göra en korsande innervägg. 6m har jag för mig. Försöker hitta denna informationen igen. Vill veta säkert för om det inte behövs föredrar jag att göra trä/gips väggar som innerväggar.
Tacksam för tips
/Patrik