Jag installerar en wc-fixtur i ett källarbadrum. Wc-fixturens väggfästen når inte bak till väggen, de är minst 15 cm för korta.
(Det är en yttervägg bakom wc:n, och pga. husets grundsockel sitter avloppet 25 cm ut från väggen.)
Rummet är bara 92 cm brett, så det är väldigt nära till sidoväggarna.
Vad har ni för glada förslag på lösning?
Min idé just nu är att sätta två stålprofiler mellan sidoväggarna och skruva fast fixturen i dem. Vad tror ni?
Eller skaffa nya längre stänger till fästena och fästa i bakväggen?
(Det är en yttervägg bakom wc:n, och pga. husets grundsockel sitter avloppet 25 cm ut från väggen.)
Min idé just nu är att sätta två stålprofiler mellan sidoväggarna och skruva fast fixturen i dem. Vad tror ni?
Förlåt, jag svarade kanske lite kort.RoTe skrev:
Jag monterar en fixtur, ber om tips på hur jag ska lösa ett problem. Du föreslår att jag inte ska montera en fixtur öht. Det är ett drygt och avfärdande icke-svar. Det hjälper mig inte alls.
För att jag inte riktigt ser problemet du har. Du ska väl bygga in den? Använd det materialet och... Bygg in den!P PerElvis skrev:
Det blev superbra. Förlängning med gängstål för originalfästena och så en stålprofil tvärs över för att hindra rörelse i sidled.P PerElvis skrev:Jag installerar en wc-fixtur i ett källarbadrum. Wc-fixturens väggfästen når inte bak till väggen, de är minst 15 cm för korta.
Tack för alla råd och glada tillrop!
Klicka här för att svara