1 156 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Våtzon 1, genomskruva plyfan eller ej?
Halloj!
Läser säker vatten för montage av ny dusch. Vad jag kan se så är det genomskruvning av plyfa som gäller (med väl tätt hål innan såklart).
Men jag har för log att jag har läst här på forumet att man ska måtta och inte låta skruven trängs genom plyfan?
Är det nån som vet vad som gäller i våtzon 1 / dusch?
Läser säker vatten för montage av ny dusch. Vad jag kan se så är det genomskruvning av plyfa som gäller (med väl tätt hål innan såklart).
Men jag har för log att jag har läst här på forumet att man ska måtta och inte låta skruven trängs genom plyfan?
Det du menar är att man inte ska borra genom plyfan. Med en träskruv räcker det att borra genom kakel och fix.Tekniker skrev:
Halloj!
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
126 kr inkl moms
Läs mer
F falkn skrev:
Ja jag måste förborra genom kakel och tätskikt (även gips?). Sen när det är klar och jag tar fram våtrumsskruven, fyller hållet med tät massa. Ska / får skruven då tränga genom hela plyfan? Eller är det förbjudet?
Måste jag måtta så skruven ej tränger genom plyfan?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden