Hej!
Min AC har läckt vatten under ca 3 dagat som stått på parktettkolvet.
Total läckage ca 3-max fyra liter men orsakat total förstört golv på ca 1,5 km.
Se bifogad bild:
Försäkrings bolag samt Bostadsrätts förmedlingen har kontaktas och utfört fuktmätning på hela lägenheten ca 55 km.
Nu påstår dom att hela golvet i vardagsrummet måste brytas ut och torka vilket jag förväntade mig…
Men även köksgolvet intill samt hallen 8 meter från där AC stod måste rivas också dessutom måste väggar och kök rivas….????
Va Kan det vara möjligt att ett läckage på max fyra liter under tre dagar riva nästan hela lägenheten?
Personen som utförde fuktmätningen ska enligt fastighetsskötaren vara oberoende.
Känner mig helt blåst och lurad, vad skulle ni gjort?
Mvh
Thomas
Min AC har läckt vatten under ca 3 dagat som stått på parktettkolvet.
Total läckage ca 3-max fyra liter men orsakat total förstört golv på ca 1,5 km.
Se bifogad bild:
Försäkrings bolag samt Bostadsrätts förmedlingen har kontaktas och utfört fuktmätning på hela lägenheten ca 55 km.
Nu påstår dom att hela golvet i vardagsrummet måste brytas ut och torka vilket jag förväntade mig…
Men även köksgolvet intill samt hallen 8 meter från där AC stod måste rivas också dessutom måste väggar och kök rivas….????
Va Kan det vara möjligt att ett läckage på max fyra liter under tre dagar riva nästan hela lägenheten?
Personen som utförde fuktmätningen ska enligt fastighetsskötaren vara oberoende.
Känner mig helt blåst och lurad, vad skulle ni gjort?
Mvh
Thomas
Hejsan!
Ställde en balja under AC och mätte läckaget 3 x 3 dagar och i genomsnitt fanns då ca drygt 3 liter kondensvatten i baljan.
Obs! Det vara samma utomhus temperatur då läckskadan inträffade som mina tre mätningar gjordes därmed säker på mängden vatten.
Mvh
Thomas
Ställde en balja under AC och mätte läckaget 3 x 3 dagar och i genomsnitt fanns då ca drygt 3 liter kondensvatten i baljan.
Obs! Det vara samma utomhus temperatur då läckskadan inträffade som mina tre mätningar gjordes därmed säker på mängden vatten.
Mvh
Thomas
har de fuktmät så brukar de finas bilder /logg på resultaten be om dem? men svårt att tro att en firma som mäter fukt har nåt o vinna på att "mäta mer än de finns" är ju ändå inte de som gör byggjobbet med rivning och återställning.
Produkter som diskuteras: "fuktmät"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Moderator
· Stockholm
· 57 795 inlägg
Är det inte bara så att det är samma golv i köket och hallen som det som skadats? Och man vill återställa till samma enhetlighet.
Jo självklart har det förts protokoll från fastighetsskötarens egna ”Oberoende” fuktfirma men kändes så oseriöst då fastighetsskötaren skulle utföra all arbete från rivning till inflyttning.
Så varför tex riva upp ett nylagt (4 år) klinkergolv på andra sidan lägenheten?
Tror knappast några liter vatten skadat klinger Fästmassa, Fogbruk andra sidan lägenheten.
Letar efter en helt oberoende fukttekniker som jag bekostar själv, väl värt det än att riva nästan halva lägenheten…
Mvh
Thomas
Så varför tex riva upp ett nylagt (4 år) klinkergolv på andra sidan lägenheten?
Tror knappast några liter vatten skadat klinger Fästmassa, Fogbruk andra sidan lägenheten.
Letar efter en helt oberoende fukttekniker som jag bekostar själv, väl värt det än att riva nästan halva lägenheten…
Mvh
Thomas
Orginalgolv i vardagsrum (1992 som jag ändå snart skulle byta).
Nytt golv i kök och hallen.
Mvh
Nytt golv i kök och hallen.
Mvh
Hej!
Har anlitat Anticimex för ny kontroll på ev fuktskan.
Kommer nu få en obligatorisk kontroll.
Kommer självklart bifoga båda protokollera till skadan offentligt på min tråd bygga hemma så får vi se resultatet om ca 2-3 veckor.
Följ gärna mitt inlägg eller spara som bevakningar tills vidare!
Mvh
Thomas
Har anlitat Anticimex för ny kontroll på ev fuktskan.
Kommer nu få en obligatorisk kontroll.
Kommer självklart bifoga båda protokollera till skadan offentligt på min tråd bygga hemma så får vi se resultatet om ca 2-3 veckor.
Följ gärna mitt inlägg eller spara som bevakningar tills vidare!
Mvh
Thomas
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden